Køb en ny bil og betal kun 2 kroner per liter tanket brændstof de første 15.000 km – uanset standerprisen på brændstoffet. Chevrolet lancerer ”benzinpakken” til de danske forbrugere ved et Åbent Hus den 28. februar og 1. marts fra kl. 11-16.

Man kan sige meget negativt om finanskrisen, men for bilkøbere betyder den økonomiske afmatning i disse dage, at der er fordele og økonomiske besparelser at hente. Ligesom det generelle forbrug er dalet, er også salget af nye og brugte biler støt dalende. Hos Chevrolet, der har haft stor succes i Danmark med små, økonomiske biler i 2008, erkender man forbrugernes situation – resultatet er en ”benzinpakke”.

”Det er ikke noget nyt, at finanskrisen har sat en seriøs dæmper på bilsalget over det meste af verden. Men i stedet for at lukke øjnene og vente på bedre tider har vi hos Chevrolet kigget på, hvordan vi også kan være med til at hjælpe forbrugerne. Vores modsvar på finanskrisen er en benzinpakke, der skal puste nyt liv i bilsalget”, siger Dorthe Elimar Arvin, pressechef hos Chevrolet Danmark.

Chevrolets nye benzinpakke betyder, at alle danskere, der køber en ny Chevrolet hos en af de i alt 55 danske forhandlere, samtidig får en gevaldig reduktion i omkostningerne til brændstofforbrug. Helt præcist vil brændstoffet, uanset de aktuelle liste- og standerpriser, kun koste Chevrolet-køberne to kroner per liter de første 15.000 km af bilens levetid. Det kan, sammen med en af Chevrolets mange økonomiske biler, give forbrugerne den nødvendige luft i budgettet.

Miljøvenlige city-biler fra Chevrolet

Chevrolet-mærket er blandt andet kendetegnet ved små og kompakte familiebiler med effektive motorer – noget der adskiller mærket markant fra forbrugernes gængse opfattelse af amerikanske bilmærker.

”Den globale finanskrise og det stigende fokus på vores klima og sundhed har for alvor sat skub i udviklingen af mere pris- og miljøvenlige biler. Stort set alle fabrikanter er i gang med at udvikle nye miljøvenlige biler, hvor der fortsat skal være plads til familien, men hvor dét, at bilen kører langt på literen og har lave afgifter, er mindst lige så vigtige købs- og salgsparametre. Den udvikling vil vi hos Chevrolet være en betydelig del af”, siger Dorthe Elimar Arvin.