Den nye model Peugeot 407, vises frem for første gang i Danmark. Både i sedan og 407 SW-versionen.

Danskerne har nu i over fem år i træk foretrukket biler med en løve på fronten og en af de stærke modeller bag denne stabile forkærlighed, har været den nærmest legendariske Peugeot 406. Copenhagen Motor Show kommer til at danne ramme om en begivenhed, som er skelsættende for mange danske bilejere: Danmarks premieren på 406’erens afløser, den helt nye Peugeot 407

407: Stærk udstråling

Blot få uger efter verdenspremieren i Génève står der hele tre eksemplarer af 407’eren på standen i København. De bliver fragtet i lukket kasse og først pakket ud i Bella Centereret. Det drejer sig om to versioner af 407 sedan og en 407 SW. 406 Sedan kommer på markedet i juni måned, mens vi må vente på 407 SW til september.

Ambitionen bag 407 er at løfte den ”tunge” arv efter 406 ved at skabe en ny trendsætter, som kan overtage positionen som målestok for dens klasse i årene fremover.

Designmæssigt slår begge 407-versioner stærke nye toner an, samtidig med, at de er umiskendeligt Peugeot. Det har været skrevet flere gange af de journalister, der har fået et første kig på 407, at det er en af de biler, som fotos ikke yder retfærdighed. Den har en stærk og meget overbevisende udstråling. Udtrykket er sportsligt, muskuløst, strømlinjet og aggressivt. Som et rovdyr på spring, har nogen udtrykt det, og det rammer oplevelsen ganske godt. Men samtidig har 407 kattedyrets elegance og duft af eksklusiv stil.

Teknisk er der gået meget vidt for at skabe en ener i klassen. Særlig vidt er Peugeot gået med sikkerheden og med alt det, der medvirker til de samlede køreegenskaber – oplevelsen bag rattet, vejgrebet, tempoet og præcisionen.

På sikkerheden er den lange front nyskabende opbygget med et dobbelt stødabsorberende system. Der er ødslet overalt i undervognen med avancerede materialer med ekstremt høj stivhed og lav vægt. Og der er bl.a. op til ni airbags i kabinen. På køreoplevelsen er der bl.a. både et forhjulsophæng med dobbelt wishbones og et bagophæng, der er hentet fra Peugeots succes på racerbanerne, store skivebremser overalt, store og villige motorer med nogle teknologisk meget stærke nyheder iblandt og meget mere.

407 SW går også sine egne veje ved at lægge sig helt i front på en ny og anderledes trend: En strømlinet, udpræget sporty stationcar. I øvrigt med kæmpe panorama glastag. Alle de spændende detaljer følger, når 407’erne endeligt introduceres om et par måneder. Men besøgende i Bella kan få fornøjelsen af et grundigt forhåndsindtryk.