Audi har et slogan, der hedder "Forspring gennem teknik" og dette gør sig stadig gældende for A6'eren selvom den har nogle år på bagen, især når den kan fås med den lækre Multitronic gearkasse.
A6'eren er Audi's næststørste model i flåden, og der er da også rigelig plads til 5 personer. Kvaliteten i kabinen er vanelig Audi kvalitet, dvs. en rigtig god finish og et godt materialevalg. Sæderne er faste og med god sidestøtte.

Traditionelt har de tyske bilproducenter altid været lidt nærrige med komfortudstyr i bilerne, men A6'erens udstyr niveau er "ikke så ringe endda". Standard udstyret i V6'eren omfatter ESP, 6 airbags, el-spejle med varme, fuldautomatisk klimaanlæg, fjernbetjent centrallås, elektrisk indstilling af sædehøjden og 16" alufælge.

Motoren, en 2.4 liters V6'er, yder 170 hk. ved 6.000 o/min og har et moment på 230 Nm v. 3.200 o/min. Den har en lille slagvolumen i forhold til, hvad man normalt ser ved V6 motorer. Men dette ser man både hos Jaguar og Rover, der laver V6 motorer på kun 2 liter. Fordelene ved V6 motoren er at den er stærk, omdrejningsvillig og har en fin gangkultur. Dette er også tilfældet med Audi's. Og i kombination med det lækre Multitronic/"CVT" gear opnås en meget jævn og limousineagtig kørsel.

Multitronic/CVT gearet bygger på en relativ gammel opfindelse, som man ikke har set meget til. Nogle husker måske de gamle DAF biler, som var udstyret med det man kaldte milliongear. Multitronic har ikke meget med at det gamle milliongear at gøre, men er en helt nyudviklet gearteknologi. Det er først for nyligt at man har kunne udvikle en gearkasse, som er holdbar nok til de nye og stærke motorer. Det er bl.a. endnu ikke muligt at få en Audi 2.5 V6 TDI med Multitronic, fordi gearkasse ikke kan klare de enorme kræfter.

Grundlæggende er en Multitronic gearkasse bygget omkring to metalcylindre med tandhjul og én kæde, der forbinder de to cylindre. Udvekslingen ændres ved at gearhjulene på de to cylindre ændre placering/afstand i forhold til hinanden. Når speederen trædes ned lægger motoren sig på fx 4.000 o/min og bilen accelerer så i takt med at udvekslingen ændres. Da motoren ikke ændre omdrejningstal og man ikke træder nogen kobling ned bliver accelerationen fuldstændig jævn; et stort plus når man tænker på komforten i limousine klassen. En anden fordel er at Multitronic skulle give lavere benzinforbrug i forhold til både manuelt og automatgear. Støjniveauet mindskes også da total gearingen er lavere end ved manuelt og automatgear.
Det er også muligt selv at "skifte gear" med en Multitronic gearkasse. Dette fungere ved at man fra fabrikkens side har forprogrammeret 6 forskellige positioner/udvekslinger som man derved kan skifte imellem. Som ved en normal automatgearet bil, kan man via gearstangen skifte mellem P,D,N og R, men her man også mulighed for at skubbe gearstangen til højre, så man kan skifte semi-automatisk (Tiptronic) mellem de 6 forprogrammerede gear. Testbilen var desuden udstyret med et sportsrat, hvor man ved hjælp af knapper på rattet kunne skifte gear. Merprisen for Multitronic gearkassen i forhold til manual er 45.000,-.

Sportsrattet koster 5.000,-. Dette kan man sagtens undvære. Det er sjovt nok at prøve, men det er ikke en funktion man vil bruge til dagligt.

Sikkerheden er også i top i den store Audi. Den passive sikkerhed består af 6 airbags, 3 pkt. seler og nakkestøtter på alle pladser og et karrosseri, som Euro NCAP har vurderet til 4/5 stjerne. Den aktive sikkerhed består af ABS med EBD og brakeassist, ESP samt gode køreegenskaber, der jo altid er et plus for den aktive sikkerhed.

Over-all, er Audi A6 stadig et godt køb - selvom den har nogle år på bagen. Audi's kvalitet og teknik holder bilen ung, og Multitronic gearkassen giver nyt liv til bilen.