LDV har netop udvidet Maxus programmet med en helt ny serie af Chassis modeller til opbygning med lad, tippelad, kasse med eller uden lift etc.

Teknisk og udstyrsmæssigt følger den ny Maxus Chassis den eksisterende Maxus kassevognsserie, hvilket bla. betyder flg:
1) 2,5L common rail CDI motorer.
2) 90% galvaniseret karrosseri.
3) ABS / EBD standard.
4) Airbag i førersiden standard.
5) El-spejle og vinduer standard.
6) Fj. betjent C.låse standard.
7) Mulitjusterbart førersæde standard.
8) CD afspiller standard.

Den nye Maxus Chassis tilbydes i 2 længder og kan opbygges til alle formål, og uanset hvilken opbygning der vælges så tilbyder den nye Maxus Chassis en af markedets bedste læsseevner samtidig med en stor styrke og holdbarhed. Disse kvaliteter kan kun opnås ved at udviklingen sker på det nyeste software for at opnå den nødvendige styrke og lave vægt på samme tid.

Derefter skal produktet testes, og det blev den nye Maxus Chassis, i over 1 million kilometer i nogle af verdens mest uvenlige klimaforhold med temperaturer svingende mellem -23 og +45 grader.

Først da denne test var gennemført blev den nye Maxus Chassis sat i produktion, og det sker på et af Europas mest moderne produktionsanlæg der leverer en høj og ensartet kvalitet hele vejen igennem.

Den høje kvalitet og holdbarhed komme også til udtryk i de tilbudte fabriksgarantier, hvor kunden vælger frit mellem 3 år / 160.000 km eller 4 år / 100.000 km garanti, og det er ikke blot en drivliniegaranti, men en garanti der dækker hele bilen.

Der tilbydes 2 akselafstande 3100mm og 3850mm, 3 totalvægte 2,8T - 3,2T og 3,5T og  2 motorer med hhv.120 hk og 135 hk. Opbygningvægtene svinger mellem 1.300kg og 1.960kg og standard ladlængder svinger mellem 2,9 og 3,6 meter, men der kan nemt monteres længerer opbygninger hvis det ønskes.