Blot ét år efter lanceringen har over en halv million kunder købt den nye Ford Fiesta. Dette lover godt for lanceringen af Ford Fiesta i USA og Canada samt på en række asiatiske markeder næste år.

Den nye Fiesta – den første i en serie globale bilmodeller, der lanceres under ONE FORD-strategien blev lanceret i Europa i oktober 2008 og blev hurtigt den anden mest solgte bilmodel i Europa samt den mest solgte lillebil. I Danmark blev Ford Fiesta introduceret i november 2008 og er til dato den næstmest solgte bil i Danmark i 2009. Den nye Fiesta er også en væsentlig bidragsyder til Fords stigende markedsandel i Europa, som med 9,2 procent er den højeste siden 1999.

I dag sælges Fiesta i Europa, Sydafrika, Australien, New Zealand og Kina. I december vises den frem på biludstillingen i Los Angeles. På nuværende tidspunkt har over 50.000 amerikanske bilkøbere gennem sociale medier vist interesse for den nye Fiesta.
 
Det som præger salget af Fiesta i Europa – i modsætning til Danmark - er at kunderne vælger de højest udstyrede modeller. Over 40 procent af kunderne i Europa vælger udstyrsvarianterne Titanium og Ghia.
 
Den bedst sælgende danske Fiesta variant er den midterste Trend version og den brændstofbesparende ECOnetic, som blandt andet "Vild med Dans"-værtinden Andrea Elisabeth Rudolph anser som det bedste bud på en trendy minibil, med den rigtige miljøprofil. Den mest populære farve hos de danske Fiesta købere er sølv efterfulgt af sort. Hvorimod nordmændene favoriserer farven Hot Magenta

Det mest eftertragtede ekstraudstyr i Danmark er manuel aircondition, tripcomputer samt Bluetooth.
 
Ford Fiesta bygges i Tyskland og Spanien i 3- og 5-dørs versioner, mens Kina producerer 4- og 5-dørs sammen med AutoAlliance i Thailand, der begynder produktionen til årsskiftet. Mexico skal bygge 4- og 5-dørs versionerne til det nordamerikanske marked.

Inden for fem år regner Ford med årligt at bygge omkring én million biler på den globale B-platform, der danner basis for den nye Fiesta.