For Mercedes-Benz blev 2016 det mest succesrige år nogensinde. Den tyske bilimportør registrerede 37 %. flere biler end i 2015 og nåede dermed den hidtil største markedsandel.

Med en markedsandel på 4 %. ved udgangen af året, opnåede det tyske bilmærke den hidtil største andel kunder, og det er noget, der vækker glæde hos importøren:
”Resultatet for 2016 er intet mindre end fantastisk, og der er ingen tvivl om, at det brede modelprogram er en essentiel faktor i udviklingen både globalt og i Danmark, hvor vi i dag henvender os til en endnu bredere gruppe af kunder. Vi er på en lang rejse mod at blive danskernes foretrukne bilmærke i premium-segmentet, og vi ser frem til at nå endnu længere i år,” siger Rikke Hamilton, salgsdirektør for Mercedes-Benz personbiler i Danmark og Sverige.

E- og A-klassen driver væksten sammen med SUV’erne
Selvom væksten ses over hele linjen hos Mercedes-modellerne, er der specielt meget fart over feltet i E- og A-Klassen samt SUV-modellerne.

Alene salget af E-Klassen, som Mercedes-Benz i år lancerede i en helt ny intelligent version er vokset med 179 %. sammenlignet med sidste år, mens A-Klassen står for en vækst på 55 %.

”Vi har lagt os i selen for at udforme nogle målrettede kampagner, der er skræddersyet til de danske kunder, som har taget rigtig godt imod den nye, intelligente E-Klasse. Derudover er A-Klassen med det attraktive design og lavere priser en vigtig model, fordi den giver endnu flere mulighed for at forfølge drømmen om at køre Mercedes. Sidst - men bestemt ikke mindst - så er det samlede salg af Mercedes-SUV’er gået frem i Danmark med 91 %.,” siger Christian Kynding, salgschef for Mercedes-Benz personbiler i Danmark.

Det seneste års vækst er en del af en længere rejse for bilmærket, som tilbage i 2015 også kunne fremvise rekordsalg.

FAKTA
-          Mercedes-Benz havde ved udgangen af 2016 en markedsandel på 4 %.

-          Salget af E-Klassen er steget med 179 %. i forhold til året før

-          Salget af A-Klassen er steget med 55 %. i forhold til året før

-          Salget af SUV’er (inkl. coupé-varianter) er steget med 91 %. i forhold til 2015