SRT modificerer biler fra Chrysler Group med ”automobile steroider”

• Råt, sportsligt og elegant eksteriør med bedste aerodynamik

• Racerinspireret interiør i bedste kvalitet

• Fin balance mellem sportslige køreegenskaber og høj komfort

• Motorer med høj effekt og stort drejningsmoment

• Bremser der svarer til bilens fartresourser

• Ydelse og effekt for pengene

Dette er de seks ben som SRT (Street and Racing Technology) hviler på i Chrysler Group. Allerede grundlæggelsen af SRT-afdelingen i 2002 var et unikt skridt inden for bilindustrien. Det var første gang en bilproducent besluttede sig for i eget firma at udvikle højtydende versioner af seriefremstillede modeller, fremstille tuningsdele samt sammenlægge alle racingaktiviteter. Siden etableringen af SRT, som blev præsenteret på Detroit Biludstilling samme år, har 11 nye modeller fundet vej til gaderne med hjælp fradedikerede bilentusiaster, der udgør kernen i teamet.

Det var ingen tilfældighed at SRT blev etableret i virksomheden, samt at bilerne skulle møde komplicerede specifikationskrav. Inden for det, der i dag er Chrysler Group, forefindes en utrolig erfaring hvad angår racing.

Reservedelsafdelingen Mopar Performance Parts Engineering har i lang tid arbejdet hårdt med konkurrencer og med at fabrikere tuningsdele.

Den ”know how” som virksomhedens teknikere får ved at producere disse versioner med ekstra præstationer, kommer også de serieproducerede modeller til gode. Og sidst, men ikke mindst, kan man, ved at beholde SRT inden for virksomheden, holde styr på omkostningerne. Dette kommer i sidste ende også forbrugerne til gode i form af fornuftige priser.

Findes udtrykket ”Effekt for pengene”, ligger SRT meget lunt i svinget i denne disciplin.

I tidens løb er SRT blevet et mærke inden for Chrysler Group på samme måde som HEMI er. Det betyder at bilentusiaster, kendere, kunder og ejere har taget det til sig. ”Sådan en skal jeg have” hedder ”gotta-have-it” på amerikansk, og i USA var der ikke mindre end 15.000 personer der gik fra drøm til virkelighed sidste år.

Nogle af grundene til populariteten er, at selv om SRT står for højtydende versioner med sportslige køreegenskaber og tilsvarende bremseegenskaber, er bilerne i bund og grund bygget til at kunne køres i hverdagstrafik; af hvem som helst. SRT fremhæver de tre bilmærker, Chrysler, Dodge og Jeep, inden for Chrysler Group:

• Chrysler – sofistikeret, forfinet, en ægte præstationsbil

• Dodge – rå, kraftfuld, en bil der skiller sig ud

• Jeep – SUV’ens kapacitet, sportsvognens præstationer