Peugeots nye og innovative 3008 Crossover har oplevet en forrygende start på det europæiske marked, og alene i Frankrig blev der i maj og juni måned solgt dobbelt så mange eksemplarer som forventet. Den succesfulde start for 3008 betyder, at PSA fabrikken i Sochaux, hvor 3008 bliver produceret, udvider med nathold pr. 1. november for at kunne imødekomme efterspørgslen.

For første gang i tre år etablerer PSA fabrikken i Sochaux et komplet nathold bestående af 800 personer. Udvidelsen træder i kraft pr. 1. november og betyder, at produktionen øges med 20 % til mere end 1.600 enheder om dagen, hvilket er 60 % mere end i foråret, hvor produktionen var på sit laveste niveau grundet den finansielle krise.

Optimismen skyldes dels den succesfulde start for Peugeot 3008, men også den kommende introduktion af familie MPV´en 5008. De to nye modeller skal bidrage til Peugeots strategi om at dække 90 % af M1 segmentet.

Innovation til både familien og business
Peugeot 3008 Crossover er netop introduceret i Danmark, og med dens kernekvaliteter som højt komfortniveau, stor fleksibilitet og overbevisende køreegenskaber, henvender den sig ikke blot til familier med smag for teknologisk innovation – den er også et bud på en businessbil med helt nye muligheder.

En 3008 i Premium-udgave med mulighed for højteknologiske løsninger som Grip Control og Head-up Display som option fås med en 1,6 liters HDi dieselmotor med 110 hk til en månedlig bruttobeskatning på 5.909 kr. Den kører helt op til 19,6 km/l og er med en CO2- udledning på 137 g/km et miljøbevidst firmabilsvalg, der ikke går på kompromis med køreglæden.

Nu også på gule plader
Lige siden de første eksemplarer af 3008 kørte ud på de danske veje, har der også været stor interesse for bilen som Van, og Peugeot kan nu præsentere sin nye crossover på gule plader.

Med sin overbevisende kvalitet, både når det gælder valg af materialer, sikkerhed og køreegenskaber, rammer 3008 Van en bred målgruppe indenfor både erhvervslivet og private kunder. Nøgleordet er komfort og fleksibilitet, og ved ombygningen af 3008 til Van er der netop taget højde for at bevare den variable bagagerumsbund, som er et af de unikke karakteristika ved personbilsudgaven.