Udstyrsniveauet er det samme som i dieseludgaven dvs. elruder, elspejle, fjernbetjent centrallås, radio med CD og Info-display, højdejusterbart rat og multijusterbart førersæde.
Kvaliteten af selve kabinen er fin. Både stof og plastkvalitet lever op til dagens standard og der er ingen knirke lyde eller "halve-løsninger".
På sikkerhedssiden findes der egentligt det man forventer, bortset fra airbaggardiner og BAS (Brake Assist system). BAS findes kun som standard udstyr på Corolla T-Sport
Den 1.4 liters motor er den mindste i Corolla programmet, og det er godt at der ikke fås en svagere motor. Motoren yder 97 hk v. 6.000 o/m, og har et spinkelt moment på 130 Nm v. 4.300 o/m. Motoren bygger på Toyota's nyeste VVT-i teknik, som bl.a. skulle give bedre moment ved lavere omdrejninger samt et lavere benzinforbrug.
I byen trækker motoren fint, og den er tilstrækkelig kvik pga. den lave gearing. Men når man kommer ud på motorvejen, føler den lille motor sig presset. Ved 140 km/t går motoren næsten 4.200 o/m, og så er støjen så dominerende, at det bliver trættende i længden.
Også benzinøkonomien lider hårdt under de mange omdrejninger. Testforbruget endte på 11,8 km/t efter 600 km (230 km motorvejskørsel, resten by- og landevejskørsel). Officielt lover Toyota 14,9 km/l.
Den "lille" bil ligger godt på vejen; især på grund af den noget hårde undervogn og den pæne dækmontering (195/60 15"). Cw værdien er nede på 0,29, så det er ikke vindstøjen man bliver plaget af i kabinen.
Vi tester senere på sommeren Corolla'en med 1.6 liters motor; så det bliver spændende at se, om den passer bedre til bilen.