Fængende design, forfinet teknologi og et rigtigt sportsligt hjerte; det er de egenskaber, der karakteriserer Alfa GTV og Alfa Spider i deres fornyede udgave.

Begge modeller bevarer alligevel deres tiltrækningskraft og køreglæde bøjet i sportivitetens og elegancens former.

Pininfarinas Centro Stile har stået for de nye stærke linier i fronthjelmen og har blandet fornyende træk med elementer fra fortiden.En harmonisk syntese, som finder sine rødder i Alfa Romeos tradition med at markere mærkets stilelementer med kraftfuld og tydelig angivelse.

Indvendig, er der også nyt at finde, både hvad ergonomien og stilen angår. H-punktet, førerens siddeplads i forhold til jorden, er blevet sænket med en bedre kørestilling til følge.Instrumenternes nye røde belysning medvirker til en mere tydelig læsning og harmonerer godt med instrumentpanelets nye sorte farve.

 

Hjertet og styrken i Alfa Romeos biler har altid været motorerne. Under hjelmen i de nye modeller finder vi et bredt program med avanceret teknik og fremragende præstationer.

Den første er en 3.2 V6 24v, som yder 240 hk. (176 kW) ved 6.200 omdr./min. og har et drejningsmoment på 289 Nm (29,4 kgm) ved 4.800 omdr/min., som sikrer et optimalt respons både ved sportslig kørsel såvel som i bytrafikken.GTV udgaven med denne motor opnår en hastighed på 255 km/t, hvilket er det højeste nogensinde for en Alfa gadebil.

Den anden er den nye 2.0 JTS med 165 hk (121 kW). Det er den første benzinmotor med direkte indsprøjtning med en specifik ydelse over 60 kW/l (82 hk/l) og et drejningsmoment over 100 Nm/l.

 

Den tredje motor er den velkendte 2.0 T. Spark, som ikke bliver markedsført i Danmark.De nye Alfa GTV og Alfa Spider har de samme køreegenskaber og komfort som deres forgængere, takket være det forreste ophæng af typen McPherson med uafhængige hjul og det bageste med multilink løsning, som bl.a. sikrer en uovertruffen precision, hurtige reaktioner i sving og et sikkert vejgreb.

En ny krængestabilisator til 3.2 V6 24v samt en ny opsætning af støddæmperne og de koniske fjedre er med til at sikre en endnu mere præcis styring og et minimalt støjniveau.Undervognens opsætning skaber de meget dynamiske egenskaber for en fremragende aktiv sikkerhed, som underbygges med et komplet ABS system med EBD og ASR, begge standard i 3.2 V6 24v og JTS udgaven.

Begge biler vil være til salg i Danmark fra juni måned.