„Bedste Bil 2008“ Volkswagen med helt i front
Stor undersøgelse understreger Volkswagens popularitet.
Ca. 95.000 bilister har medvirket i en netop offentliggjort imageanalyse, bestilt af det tyske bilmagasin ”Auto Motor und Sport”. Svarene taler deres tydelige sprog: Mærket Volkswagen er med helt i front og såvel Polo som Multivan er endnu engang vindere i deres respektive klasser.

Ingen eksperter, ingen kendte personligheder – men derimod 94.628 af hverdagens bilister har udvalgt deres favoritter blandt 320 valgbare bilmodeller. Det er fagtidsskriftet ”Auto Motor und Sport“ der siden 1976 har kåret den bedste bil indenfor 10 forskellige kategorier.

Det er ikke kun bilerne som produkt, der er genstand for afstemningen, men ligeledes de forskellige bilmærkers generelle image bliver vurderet i undersøgelsen.
13 spørgsmål til alt fra økologi, teknisk udvikling, rentabilitet, design og pålidelighed, har de adspurgte svaret positivt på, i relation til mærket Volkswagen. Specielt får Volkswagen i undersøgelsen positiv respons på deres miljøvenlige BlueMotion modeller. Volkswagens adm. direktør Martin Winterkorn mener, at undersøgelsen netop bekræfter Volkswagen i at fortsætte den udvikling, man gennem de seneste par år har været i gang med. Det er netop på miljøområdet, den tekniske innovation og kvaliteten, at undersøgelsen udpeger Volkswagens som ledestjerne.

Men der var ikke kun grund til jubel over Volkswagens flotte imageresultater, også på produktsiden udmærkede Volkswagen sig. Såvel Polo som Multivan blev kåret med titlen ”Bedste Bil 2008” i deres respektive klasser. For Polos vedkommende er det 14. gang i træk, at den kan bryste sig af den flotte udnævnelse. I år har hele 37,9 procent af undersøgelsens deltagere valgt Polo, som den bedste blandt de mindste. Også for Volkswagen Multivan er der grund til at være stolt: Multivan er for sjette år i træk ubesejret vinder af titlen, dette år med 26 procent af stemmerne.