Det kom som lidt af en overraskelse, da Chevrolet i går fortalte, at de har valgt at trække stikket for salg af biler i Øst og Vest Europa.


Verdens fjerdestørste bilproducent (GM, red.) vil i stedet nøjes med at tilbyde Corvette til de europæiske lande, men samtidig styrke sin tilstedeværelse på mærkerne Opel og Cadillac.


Hos Chevrolet Danmark er man naturligvis kede af beslutningen, da man har nydt godt af specielt salget af Chevrolet Spark til de danske forbrugere. Marketingchef for Chevrolet Danmark, Dorte Elimar Arvin udtaler: "Det er meget vigtigt for os at pointere, at Chevrolet Europa i går lovede os og dermed vores kunder, at der også efter 2015 vil være et forhandler service netværk, der kan opretholde de forpligtelser vedr. garanti, reservedele og service som Chevrolet kunder forventer og har krav på. Det betyder, at vi trygt kan sælge biler i dag og frem til 2015 med visheden om, at et service netværk står klar de efterfølgende år.".