De første billeder afslører en helt ny Laguna med et eksteriørdesign, som er dynamisk, strømlinet og elegant. Der er gjort en stor indsats for at finde de allerbedste materialer, og kigger man på kvaliteten af montering og finish, vil man se det store arbejde, som er lagt i både eksteriøret og inde i kabinen.

Dynamisk, strømlinet og elegant design
Stilen matcher Laguna'ens dynamik og køreglæde perfekt. Fronten med de strømlinede, optiske forlygter, en lang, hældende motorhjelm og en stor grill til indsugning af luft giver et vink om en kraftig motor. Med en længde på 4,69 meter er den nye Lagunas proportioner naturligt afbalancerede, hvilket skaber en mere dynamisk fremtoning. Den faldende profil, der kendetegner bilens sidelinie, giver en helt speciel karakter og elegance.
Kromet rundt om sideruderne giver bilen ekstra klasse.

Den nederste del af bilen har karakteriske dørtrin og hviler solidt på sine 16-18 tommer letmetalhjul. På de højt motoriserede versioner giver de to krombelagte udstødningsrør et vink om de kræfter, der skjuler sig under motorhjelmen.

Sport Tourer: En helt speciel stationcar
Dynamisk og moderne og med en dramatisk hældende bagrude, som giver stationcar-versionen en markant udstråling. Den bageste siderude, som har en større glasflade, understreger den nye Laguna's dynamiske form. De praktiske egenskaber er klart prioriteret med en lang række nye opbevaringsløsninger. I tråd med den exceptionelle kørekomfort og kvalitet, man oplever i kabinen, er bagklappen let at åbne, hvorefter der er adgang til hele bagagerummet, der er fuldstændig plant.

Et passende interiør
Kabinen i den nye Laguna er perfekt afstemt til eksteriøret. Gennemført finish, førsteklasses materialer og kvalitetsoplevelse hersker overalt og giver følelse af velvære hos de kørende. Instrumentpanelet, som strækker sig i hele bilens bredde, understreger følelsen af at befinde sig i en førsteklasses bil. Design og placering af kontakter og displays er ergonomisk udformet efter førerens behov.

Den nye Laguna kombinerer køreglæde og fred i sindet
Med stilen, der er udsprunget af et ønske om at skabe en dynamisk, strømlinet og elegant form indtager den nye Renault Laguna med største selvfølgelighed sin status som Grand Tourer.

Det er en ren fornøjelse at køre den nye Laguna, takket være:

Eksemplariske vejegenskaber
Dens pålidelige og velfungerende chassis er et af de bedste på markedet både hvad angår styretøjets præcision og bilens evne til kurvekørsel. Det er opnået ved at gøre ophænget mere stift og anvende et mere tæt-gearet styretøj. Der er arbejdet med støddæmperne for at sikre, at bilen fortsat er særdeles komfortabel. Den nye Laguna tilbyder større køreglæde samtidig med, at komfortniveauet stadig er fremragende.

Mange motorer og gearkasser
Drivlineprogrammet indbefatter det kendte motorprogram med bl.a. en 2.0 dCi (130 til 175 hk) motor. Når denne toliters version kombineres med en AJO automatgearkasse, bliver den både fleksibel og effektiv. Hertil kommer en 1.5 dCi version af den nye Laguna, som kombinerer lavere brændstofforbrug med en bemærkelsesværdig ydelse: med 110 hk dCi motor kører den hele 19,6 km på literen og udleder kun 136 g CO2 pr. Kilometer, og er dermed klassens bedste kompromis mellem ydelse, brændstoføkonomi og udledninger.

At den nye Laguna giver fred i sindet understreges bl.a. af:

Aktiv og passiv sikkerhed blandt de bedste i klassen
Den nye Laguna har naturligvis draget stor fordel af Renault's erfaringer på sikkerhedsområdet, og her er der viet særlig opmærksomhed til sidekollisionsbeskyttelse. En ny generation dobbelt sideairbag (brystkasse og bækken) er monteret og kombineret med et system baseret på to sensorer placeret i fordøren og midterstolpen. En særlig enhed justerer udløsningstidspunktet afhængig af, hvor kraftig kollisionen er. Og når det gælder den aktive sikkerhed, er bremsesystemet på den nye Laguna blandt markedets bedste.

Optimalt komfortniveau
Foruden det fint tunede ophæng tilbyder den nye Laguna en akustisk komfort, som vil sætte standard i klassen. Baggrunden er en mere effektiv isolering mellem motorrum og kabine kombineret med krævende klimaspecifikationer, som sikrer, at temperaturen i kabinen altid er korrekt. Baggrunden her er en ny type højkapacitetetskompressor, som lynhurtigt kan producere kold luft.

Brugervenlighed uden sidestykke
Det er nu lettere end nogensinde at aflæse informationer fra instrumentpanelet, ligesom der er lagt et stort arbejde i at sikre ergonomien i kabinen. I praksis betyder det, at den nye Laguna er lettere at bruge i hverdagen takket være den elstyrede parkeringsbremse og anden generation hands-free kort.


Designet til at være robust og driftssikker i hele sin levetid
Den nye Laguna indgår som en del af målsætningen i Renault Commitment 2009, ifølge hvilken Laguna skal være blandt de tre bedst placerede i klassen, hvad angår produkt- og servicekvalitet. Foruden mere stringente design- og produktionsprocesser har over 120 nye Laguna'er testkørt, hvad der svarer til seks millioner kilometer under de mest krævende klima- og vejforhold i verden.

Blandt de bedste i klassen, hvad angår reparations- og vedligeholdelsesomkostninger
Denne position forventes Laguna at opnå takket være den 110 hk (19,2 km/liter og 136 g CO2/km) og 150 hk (16,7 km/liter og 158 g CO2/km) dCi dieselmotorer.

Som en af de modeller, der er omfattet af Renault's Eco 2 miljøinitiativ, som klart identificerer økonomisk og miljømæssigt bæredygtige biler, kan den nye Laguna leveres i en version, som kun udleder 136 g CO2/km, og hvor der indgår 35 kg genbrugsplastic i produktionen. For at optimere brændstofforbruget yderligere er den nye Laguna nu gennemsnitlig 15 kg lettere end forgængeren.

Den nye Renault Laguna vises for offentligheden for første gang på den internationale biludstilling i Frankfurt i midten af september, og den forventes fremme på de danske veje i begyndelsen af 2008.