Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

De nye firhjulstrukne 911-modeller: Carrera 4 og Carrera 4S

|

Endnu mere køredynamik – og 44 millimeter bredere

Med de firhjulstrukne Porsche 911-modeller Carrera 4 og Carrera 4S Coupés udbygger Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG i Stuttgart 911-familien yderligere og viderefører dermed konsekvent en lang og succesfuld tradition. Allerede med den legendariske 959 og den første Carrera 4 fra 1988 viste Porsche tydeligt sine kompetencer inden for firehjulstræk-teknologi.

De to nye Porsche 911-modellers mest markante kendetegn er bagskærmene, der sammenlagt er blevet 44 millimeter bredere. Derfor er det på Carrera 4 muligt at montere baghjul i størrelsen 295/35 18”, og på “storebror” 305/30 19”. Carrera 4 motorisering er den kendte seks-cylindrede 3.6-liter motor med 239 kW (325 HK). Den accelerer fra 0 til 100 km/h på 5.1 sekunder og har en topfart på 280 km/t. 4S-modellen, som har en 3.8-liter motor og 261 kW (355 HK), når de 100 km/t på blot 4.8 sekunder og har en topfart på 288 km/t.

Firehjulstrækket består af en Visco-lamelkobling, der permanent sørger for mellem fem og 40 procent kraftoverførsel til forhjulene og således får de to nye Coupér perfekt balanceret præstation i kurver, absolut stabil “lige-ud-kørsel” til tophastigheden samt forbedret vejgreb på dårligt underlag.

Porsche Stability Management (PSM) har nu to nye funktioner. Bremsesystemet forfødes med væsketryk inden en hård opbremsning og eliminerer derved det såkaldte luftspil mellem bremseklodser og bremseskiver og forkorter desuden bremselængden. Den anden nye funktion bliver aktiveret, når føreren træder hurtigt på bremsepedalen, men dog ikke med fuld kraft. I en sådan situation udligner hydraulikpumpen det manglende tryk for således at bringe samtlige hjul i ABS-bremsning og sikre en optimal bremsning.

Porsche Active Suspension Management (PASM) tilbyder ved normalindstilling en sporty, men komfortabel basis støddæmperafstemning. Ved sportsindstillingen opnås derimod en betydeligt fastere affjedring. Ved begge indstillinger er dæmperindstillinger dog til enhver tid tilpasset kørestil samt vejforhold. Det aktive støddæmpersystem er standard på Porsche 911 Carrera 4S og optional på Porsche 911 Carrera 4. Efter ønske kan der på begge modeller monteres sportsundervogn som yderligere sænker undervognen 20 mm; dette inkluderer spærredifferensiale på bagakslen.

Til de nye firhjulstrukne modeller tilbydes desuden Sport Chrono Plus-pakken, som modificerer parametre og kendlinjer for motorstyreenhed samt PSM og PASM-systemerne.

De danske priser ligger inkl. moms og afgifter på kr. 1.780.000,- for Porsche 911 Carrera 4 og kr. 2.009.000,- for Porsche 911 Carrera 4S. Modellerne vil blive introduceret i Danmark i slutningen af 2005.

Porsche 911 til salg på biltorvet.dk

Porsche 911 3,0 S/C 2d
kr. 299.900
Porsche 911 SC 3,0 180HK 2d
kr. 309.800
Porsche 911 SC 3,0 180HK 2d
kr. 459.911
Porsche 911 SC Targa 3,0 180HK 2d
kr. 429.991
Porsche 911 Carrera 4S 3,8 Coupé Tiptr. 2d
Ring for pris
Porsche 911 Turbo 3,6 Coupé Tiptr. 2d
kr. 1.300.000
Porsche 911 Carrera 3,4 Coupé PDK 2d
kr. 1.349.900
Porsche 911 Carrera 3,4 Coupé 2d
kr. 449.900
Porsche 911 3,3 Turbo 2d
kr. 795.000
Porsche 911 3,2 Carrera 2d
kr. 285.000
Porsche 911 3,6 Carrera 2 Cabriolet
kr. 395.000
Porsche 911 Carrera 3,6 Tiptr. 325HK 2d Aut.
Ring for pris

Brugte biler fra alle bilmærker