Opel Astra 200 hestes turbo har kontinuerlig dæmpningskontrol og styretøjsforbundne drejelygter som standard

De første udgaver af den hidtil kraftigste model af Opel Astra er nu blevet leveret til kunder. Bilen er forsynet med en 200 hestes ECOTEC turbomotor, der yder et drejningsmoment på 250 Newtonmeter et langt stykke over de 1.950 motoromdrejninger pr. minut – med et maksimum på 262 Newtonmeter ved 4.200 rpm.

Den klarer nul til 100 km/t på 8,2 sekunder og accelererer i femte gear fra 80 km/t til 120 på kun 8 sekunder rent. Topfarten er 230 km/t.

Turbo Astraen har som standard det avancerede IDSPlus chassis (Interactive Driving System) med kontinuerlig dæmpningskontrol, som sekund for sekund tilpasser støddæmpernes karakteristik i forhold til bilens bevægelser og vejens beskaffenhed. Til standardudstyret hører også Adaptive Forward Lighting – AFL. Dette Styretøjsforbundne lygtesystem med bi-xenon pærer tilsikrer maksimalt lys i kurver og også på motorvejens lige stræk.

På det danske marked koster denne bil som Astra 5-dørs Sport 2,0 Turbo med sekstrins gearkasse 460.188 kroner. Med en 170 hestes ligeledes 2-liters turbomotor er prisen 445.241 kr.

Standardudstyret omfatter bl.a. sportssæder, læderrat, tågelygter og 17 tommer letmetalfælge med 225/45R17 dæk.