Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG viser nu billeder af det innovative interiør i firmaets fjerde modelrække, Porsche Panamera. Allerede fra introduktionstidspunktet den 12. september 2009, vil Porsche Panamera være tilgængelig i tre versioner med V8 motor og luksuriøst udstyr.

Porsches nye firedørsmodel, Panamera, tilbyder en hel ny følelse af plads og kørekvalitet ved alle fire individuelle sæder. Kabinen er domineret af midterkonsollen, der løber fra instrumentbordet gennem kabinen og videre om mellem de to bagsæder. Interiøret har en optimal sideergonomi for såvel chauffør som passagerer med en lav sportslig sideposition og en grad af personligt frirum ved alle pladser.

Udover de klassiske Porsche værdier, kan Porsche Panamera skræddersyes efter kundernes individuelle ønsker helt ned til mindste detalje. Det bløde naturlæder findes i 13 forskellige farver og kombinationsmulighederne i interiøret er mange med blandt andet muligheden for tofarvede løsninger, syv interiørfarver samt paneler i kulfiber eller oliventræ. Som ekstraudstyr tilbydes fuldautomatisk klimaanlæg med fire individuelle zoner, ligesom det er muligt at tilkøbe adaptive el-justerbare sportsbagsæder og et High-End Surround Sound System fra den tyske specialist Burmester med 16 højtaler og en effekt på mere end 1.000 watt.

Porsche Panamera modellerne bliver ikke kun overlegne rent køredynamisk, også bagagerummets størrelse og dets anvendelsesmuligheder sætter nye standarder i segmentet. Under den store bagklap er der muligt at laste fire kufferter oprejst, hvilket letter adgangen til dem væsentligt. I alt er der plads til 445 liter i Porsche Panamera S og 4S, mens bagagerumskapaciteten i Porsche Panamera Turbo er 432 liter. Nedfældes de to bagsæder øges pladsforholdene til hele 1.250 liter.

Porsche Panamera introduceres i to V8-versioner med enten baghjulstræk eller firehjulstræk. Indtil videre bliver indstigningsmodellen Porsche Panamera S og her er drivkraften en 4,8 liters V8-motor, der udvikler 400 hk. Kræfterne overføres til baghjulene gennem en seks trins manuel gearkasse eller Porsches syv-trins dobbeltkoblingsgearkasse PDK, som figurerer på listen over ekstraudstyr. Accelerationen fra 0-100 km/t tager 5,4 sekunder og topfarten er 283 km/t. Trods modellens potentiale opfylder forbruget normen for EU5 med et gennemsnitligt brændstofforbrug på 9,3 km/l og en CO2-udledning på 253 g/km.

Porsche Panamera 4S benytter samme 4,8 liters V8-motor som sin lillebror og takket være firehjulstræk og dobbeltkoblingsgearkassen PDK, sker accelerationen fra 0-100 km/t på blot 5 sekunder og topfarten er 282 km/t. Efter EU5 standard er det gennemsnitlige brændstofforbrug 9,0 km/l og CO2-udledningen 260 g/km.

Topmodellen Porsche Panamera Turbo er udstyret med samme 4,8 liters V8-motor, men to turboer hæver effekten til 500 hk og firehjulstræk og Porsches dobbeltkoblingsgearkasse PDK bliver standard. Det sikrer en acceleration fra 0-100 km/t på kun 4,2 sekunder og en tophastighed på 303 km/t. Alligevel klarer Porsche Panamera 8,2 km/l med et CO2-udslip på 286 g/km.

V8-motoren i de tre modeller er i alle variationer udstyret med direkte benzinindsprøjtning, en blok støbt i lette materialer samt bevægelige dele med nedsat friktion. Samtidig vil alle modeller, der leveres med Porsche PDK dobbeltkoblingsgearkasse være udstyret med Porsches nye "Start-Stop"-funktion, der automatisk slukker motoren, når bilen bringes til standsning f.eks. ved et trafiklys.