Siden introduktionen af den første Octavia i 1997 er det gået støt fremad for Skoda. Hvert år har et stadig voksende antal Skoda-biler kørt ud fra forhandlernes forretninger, og 2005 har på ingen måder stået tilbage for den udvikling.

Med et godt stykke over 8.700 indregistrerede biler har Skoda-forhandlerene i 2005 slået sidste års salgsrekord med mere end 1.400 biler.

Fabia blev den mest solgte bil i Danmark i februar og Octavia blev det i juni. Derudover kan Octavia også prale af at være den mest solgte dieselbil gennem hele året, ligesom den kan bryste sig af, lige at være blevet valgt som Årets Campingtrækker 2006.

Og som om det ikke var nok, så har både reservedelsomsætning og tilbehør i 2005 også nået højder, som aldrig før.

For at sætte kronen på værket, fik Skoda-organisationen for nyligt et synlig bevis på sin succes, idet Skoda fik en pris for den bedste markedsføringsstrategi i Danmark.

Samtidig er www.skoda.dk blevet kåret som den bedste bilmærke-site af det anerkendte bilblad ”Bilmagasinet”, og antallet af besøgende på hjemmesiden slog i november alle rekorder med over 105.000 besøgende.

Der er ingen tvivl om, at der ligger både hårdt arbejde og masser af energi i den slags resultater, og man kan kun sige, at overliggeren starter rigtig højt oppe for Skoda i 2006.