Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Fiat Bravo 1,4 TJet Sport

1 / 7
  • Fiat Bravo 1,4 TJet Sport
  • Fiat Bravo 1,4 TJet Sport
  • Fiat Bravo 1,4 TJet Sport
  • Fiat Bravo 1,4 TJet Sport
  • Fiat Bravo 1,4 TJet Sport
  • Fiat Bravo 1,4 TJet Sport
  • Fiat Bravo 1,4 TJet Sport

Fiat Bravo 1,4 TJet Sport

|

Vi har tidligere testet Fiat Bravo, og dengang slået fast at bilen er virkelig fornuftigt bud i den meget svære "Golf-klasse". I den tidligere test af den 1,4 liters TJet-model med 150 hk, kunne vi samtidig konstaterer at Fiat havde et stort problem, når det drejer sig om sportslige sæder med god støtte. Dette kan Fiat jo naturligvis ikke have siddende på sig, så derfor har vi testet en Bravo 1,4T Sport, der ifølge importøren skulle have langt bedre sæder.

Sport
Udstyrsniveauet "Sport" er det ypperste, hvis du vil have en Bravo, der skiller sig ud fra alle de andre - både hvad angår udseende, men så sandelig også køreegenskaber, hvor Fiat har strammet yderligere op på den i forvejen stramme sag. For folk der værdsætter sportslig kørsel er dette helt fænomenalt, men for almindelige personer kan det måske være lige i overkanten.

Udover den mere sportslige undervogn, er modellen rent optisk udstyret med læderrat og gearknop, indfarvede spejle og håndtag, 17" alu-fælge, hækspoiler, skørter, sportsinstrumentering og sportspedaler. Alt sammen noget, der er med til at give den rette fornemmelse for sport.

Sæderne
Det store problem ved sidste test var de foromtalte sæder. I Sport-modellen er sæderne absolut bedre, men ikke så sportslige, som de burde være, når man tager resten af bilen i betragtning. Det er altså stadig skuffende - omend ikke i en så irriterende grad som tidligere.

Prisen
Sammenlignet med den Dynamic Evo 2 udgave vi sidst havde til test, så koster Sport-modellen 30.000,- mere, og er derved meget tæt på de 300.000,-. Det er faktisk ganske meget at betale for den spoilerpakke og sportsinstrumentering, som egentlig er forskellen på de to biler. Men har du set dig sur på de dårlige sæder, så kan Sport-modellen være en hjælp, omend ikke løsningen.

Samlet set er Fiat Bravo 1,4 TJet Sport en rigtig lækker bil, der dog har sine små problemer. Vi mener ikke at du behøver vælge Sport-modellen, men i stedet bør købe spoilersættet, der koster 4.600,-. Er sæderne så et problem, så køb evt. sportssæder fra Recaro. Du kommer under ingen omstændigheder op på de 30.000,- kroner - og undervognen er stram nok som standard.

 

Fiat Bravo til salg på biltorvet.dk

Fiat Bravo 1,4 16V Active 90HK 5d 6g
kr. 49.800
Fiat Bravo 1,9 Multijet Active 120HK 5d
kr. 54.500
Fiat Bravo 1,4 T-Jet 120 Dynamic Evo1 5d
kr. 59.900
Fiat Bravo 1,9 Multijet Dynamic Evo 1 120HK 5d
kr. 29.900
Fiat Bravo 1,4 T-Jet 120 Dynamic Evo1 5d
kr. 59.900
Fiat Bravo 1,6 MJT 105 Active 5d
kr. 64.800
Fiat Bravo 1,9 MJT 120 Active 5d
kr. 59.900
Fiat Bravo 1,4 16V Active 5d
kr. 59.800
Fiat Bravo 1,4 S 80HK 3d
kr. 16.800
Fiat Bravo 1,6 SX 3d
kr. 13.800
Fiat Bravo 1,6 SX 3d
kr. 7.500

Brugte biler fra alle bilmærker