Med et nyt logo markerer Fiat nye og bedre tider. Den blå baggrundsfarve er skiftet ud med rubinrød, og designet er en æstetisk kombination af tilbageblik og fremsyn.

Fiats nye logo markerer, at der er fremgang og udvikling på dagsordenen hos den italienske bilproducent. Logoet rummer en stærk historisk identitet og udtrykker samtidig en moderne stilbevidsthed, som Fiat vil satse strategisk på fremover. Der er dermed tale om et retro-inspireret logo tilføjet den moderne elegance, italienerne er så berømte for.

Det nye logo er designet af det italienske designbureau RobilantAssociati i samarbejde med Fiat Centro Stile, som har ladet sig inspirere af det kendte rektangulære logo med langstrakte versaler, der prydede Fiat-modeller i perioden 1931 til 1968. Mange vil måske genkende den rubinrøde farve og karakteristiske form fra Fiat 524 fra1931, som var den første model med det rektangulære røde logo.

Det nye logo får sin debut på den nye Fiat Bravo og kommer med tiden til at pryde samtlige modeller.