Et år efter at Mercedes-Benz ændrede priserne på en række af sine modeller, er det tid til at gøre status: I 2010 blev der indregistreret 2.802 Mercedes-Benz personbiler i Danmark mod 1.803 året før, og mærket er dermed det hurtigst voksende luksusmærke i Danmark (+55%). Mercedes går således styrket ind i 2011, hvor opfinderen af bilen fylder 125 år.

”Vi kan med glæde konstatere, at vores målsætning om, at flere danskere skulle komme til at køre Mercedes, er indfriet, fortæller salgschef Peter Juul og fortsætter.

”Men det stopper ikke her. Vores strategi er langsigtet, og vi søsatte vores ændrede prispolitik i et år, hvor vi ikke præsenterede nogen nye volumenmodeller. I 2011 fejrer vi ikke blot 125 års jubilæum som bilfabrikant- verdens første - vi kommer også med en række nylanceringer af personbiler og sportsvogne, som giver os rygstød til at fortsætte fremgangen i årene fremover.

Mercedes-Benz har indtil videre løftet sløret for en ny CLS, ny generation C-Klasse og ny udgave af sportsvognen SLK, som alle lanceres i løbet af 2011.