Den amerikanske version af den nye Fiesta ser ud til at bygge videre på den store salgssucces, Fiesta'en allerede har nydt i Europa og andre dele af verden. Der er allerede solgt over 500.000 Fiesta'er, og den forventes at tage USA med storm, når salget igangsættes i det nye år.

Den amerikanske udgave vil ikke kun levere Fiestas roste design til et helt nyt publikum, men også den bedste brændstoføkonomi i segmentet. Fiesta lanceres i den velkendte fem-dørs version samt i en ny fire-dørs version, der er unik for dette marked.


"Fiesta'en sætter ny standard for tilbud om en udtryksfuld og attraktiv lille-bil i USA," siger Mark Fields, Ford president of The Americas. "I dag fortsætter vi med at bygge videre på Fiesta'ens verdensomspændende succes og leverer en ny generation af små biler til en helt ny generation af nordamerikanske kunder."

Fiesta er den næste milepæl i selskabets ONE Ford strategi om at designe og udvikle modeller, der opfylder forskellige behov, ønsker og forventninger fra kunder over hele verden. Ford Fiesta er allerede  førende på markedet i Europa og blev for nyligt  lanceret med rosende anmeldelser i Asien.

"Vi er meget stolte af Fiesta'en og glæder os til at tage det næste vigtige skridt med  introduktionen af vores globale lillebil, der er udviklet af den europæiske del af vores Product Development team," siger John Fleming, Executive Vice President and Chairman & CEO, Ford of Europe. "Vi er overbeviste om, at den succes, vi nyder med nye Fiesta på det europæiske marked, vil brede sig til nordamerikanske kunder, når de oplever, at en lillebil også kan være elegant og sofistikeret, såvel som sjov."

Omfattende global forskning i kundernes præferencer, foretaget under udviklingen af Fiesta viser klart, at ønsket om stil og design topper listen for kundernes ønsker overalt i verden. Fra Europa, Nordamerika til Asien og Stillehavsområdet er kunder på udkig efter en attraktiv og smart lillebil, der tilbyder kvalitet i verdensklasse, bekvemmelighed, komfort og tilslutningsmuligheder.

"Fiesta blev udviklet sammen med kunderne, ikke bare til dem " siger Derrick Kuzak, vice president for global product development. "Brændstoføkonomi, en livlig ydeevne og effektiv udnyttelse af kabinen er universelle ønsker på tværs af de globale markeder. Og det leverer Ford Fiesta."

Den længe ventede Fiesta lanceres på det nordamerikanske marked med en stærk forbrugerbevågenhed, der er baseret på det innovative "Fiesta Movement"-program, hvor over 100 sociale internetbrugere i USA har delt deres oplevelser online, mens de har testkørt europæiske versioner af Fiesta'en på amerikanske gader og veje. Dét har resulteret i over 675.000 Flickr indlæg og mere end 5,5 millioner visninger af deltagernes YouTube video-anmeldelser.

Fiestas salgssucces
Fiestas fortsatte salgssucces som Europas næstmest solgte bil og Ford Europas mest solgte model bidrager til at øge Fords markedsandel i 19 af de største europæiske markeder.

Siden lanceringen i Europa sidste efterår er der solgt over 500.000 Fiesta'er. I Europa har Fiesta-navnet længe været synonym med fremragende køreglæde, kvalitet, design og komfort.

Den nye Ford Fiesta giver for første gang de nordamerikanske forbrugere et stilfuldt, veludstyret og brændstoføkonomisk alternativ.