Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic

1 / 8
  • Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic
  • Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic
  • Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic
  • Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic
  • Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic
  • Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic
  • Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic
  • Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic

Ford Mondeo 2.5 V6 Durashift 5-tronic

|
Vi har efterhånden  kørt de fleste Mondeo modeller, og konklusionen er hver gang blevet den samme; Mondeo er klassens bedste mht. plads, pris og køreegenskaber.

Turen er nu kommet til en at de dyrere modeller, nemlig Ford Mondeo V6 aut. Ghia. Prisen er 420.000, og for det får du i forhold til standardmodellerne V6 motor med 170 hk, 5-trins automatgear med tiptronic, læderkabine, cruisecontrol, og meget andet udstyr.

I forhold til en standard Mondeo, er den største ændring i kabinen de lækre lædersæder, hvor førersædet er elektrisk indstilleligt. Desuden er rat og gearknop betrukket med læder og midterkonsollen er forsynet med sortplast, som Ford så flot kalder Blackwood.

Det mest spændende er selvfølgelig V6 motor og det 5 trins automatgear. V6’eren yder 170 ved 6.000 o/min. og et moment på 245 Nm ved 3.800 o/min. Dette skulle give bilen en accelerationstid på 10,3 sek. til 100 km/t og en topfart på 220 km/t. Vi målte mellemaccelerationen 80-120 km/t til 7,4 sek. Så V6’eren med automatgear gør ikke ligefrem bilen til en sprinter, men nærmere en meget komfortabel og hurtig langtursbil.

Automatgearet er som tidligere nævnt 5-trins, med mulighed for at skifte selv via tiptronic. Her har Ford dog i modsætning til stort set alle andre bilmærker valgt at man skifter op ad i gearene ved at trække gearstangen ned imod sig selv. Dette er selvfølgelig et spørgsmål om tilvænning, men lidt usædvanligt er det.

Gearskiftet er generelt ganske behageligt og hurtigt og gearskiftene bløde – men på motorvejen kunne man godt tænke sig en mere intelligent gearkasse. Hvis man laver kickdown med en hastighed omkring 120-130 km/t lander man i 3. gear, og omdrejningstælleren flyver op på ca. 6.000 o/min. Her er der ikke meget saft og kraft at hente, men alligevel trækker den de sidste 500 o/min. før den skifter til 4. gear. Dette giver en meget ujævn og støjende kørsel, som er et stort minus - for bilen kører ellers perfekt.

Ford Mondeo V6 Ghia aut. kunne meget vel være topsælgerens favorit valg og man får en bil med masser af plads og udstyr, samt køreegenskaber der næsten ikke findes bedre. Men, hvis man også vil have en bil med lidt krudt i, skal man fravælge automatgearet og derved få langt mere glæde af den fine V6 motor.




Ford Mondeo til salg på biltorvet.dk

Ford Mondeo 2,0 TDCi 140 Collection st.car aut
kr. 154.900
Ford Mondeo 2,2 TDCi DPF Titanium 200HK Stc 6g Aut.
kr. 209.800
Ford Mondeo 2,0 TDCi Trend 115HK Stc
kr. 15.000
Ford Mondeo 1,5 EcoBoost Titanium 160HK 5d 6g Aut.
kr. 339.800
Ford Mondeo 2,0 TDCI Aut. 140HK Stc
kr. 134.800
Ford Mondeo 2,0 TDCi DPF Trend 140HK 5d 6g
kr. 94.900
Ford Mondeo 2,0 Trend 145HK Stc
kr. 29.900
Ford Mondeo 1,8 Trend 125HK Stc
kr. 59.800
Ford Mondeo 1,8 Ambiente 125HK 5d
kr. 23.800
Ford Mondeo 2,0 TDCI Econetic 115HK Stc
kr. 119.900
Ford Mondeo 2,0 TDCi DPF Titanium 163HK Stc 6g Aut.
kr. 179.800
Ford Mondeo 2,0 TDCi Titanium 150HK 5d
kr. 359.900

Brugte biler fra alle bilmærker