Med en samlet markedsandel på 13,3 procent leverede Ford Danmark en af de stærkeste salgspræstationer i september – og er ny markedsleder i Danmark.

Ford Fiesta generobrede føringen som Danmarks mest solgte bil med en markedsandel på 5,1 procent. Samtidig bibeholdte Ford Transit placeringen, som årets mest solgte varevogn i Danmark med en markedsandel på 13 procent i september. Det gør Ford til markedsleder i Danmark. Yderligere er Danmark det Ford  marked i Europa, der havde den største stigning i markedandele i september måned.

"Det er virkelig en fantastisk præstation. Jeg vil gerne takke Ford medarbejdere, vores forhandlere og mest af alt, vores kunder for deres bidrag til, at opnå et så flot resultat i september" udtaler James Read, adm. direktør i Ford Danmark.

Ford på førstepladsen i Danmark
År-til-dato resultatet i 2009 er ikke mindre imponerende. I perioden januar til september 2009 opnåede Ford en stigning på 2,7 procentpoint og har dermed en samlet markedsandel for de første tre kvartaler i 2009 på 10 procent. Ford har dermed indtaget førstepladsen, som det bedst sælgende bilmærke i Danmark i 2009.

"Det er altid en god fornemmelse, at være markedsleder. Samtidig glæder vi os over det faktum, at mens markedet år-til-dato i Danmark er faldet over 38 procent, er Fords andel kun faldet 17 procent - reelt vil det sige, at Ford er dobbelt så stærke som markedet" fortsætter James Read.

Ford i Europa oversteg 10 procent markedsandel i september
Ford opnåede en markedsandel på 10,1 procent i september i 19 af de vigtigste markeder i Europa, hvilket er det bedste resultat for Ford Europa siden september 2001 – og samtidig en 0,8 procentpoint stigning i forhold til september 2008.

Fords europæiske markedsandel år-til-dato er 9,2 procent, en stigning på 0,5 procentpoint i forhold til samme periode i 2008. Det er det bedste resultat for de første tre kvartaler i et år siden 1999.

"Vores fortsatte succes med at vinde markedsandele, på trods af den vanskelige økonomiske situation viser, at kunderne har tiltro til Ford, fordi vi giver dem spændende og innovative nye biler, som lever op til deres ønsker. Dette er især tilfældet for den nye Ford Fiesta, der opnåede det højeste salg i september siden 1994" udtaler Ingvar Sviggum, Ford Europas vicepræsident for marketing, salg og service.