Ford fejrer Transits titel som International Van of the Year 2007 med en imponerende 15-meter høj kopi af trofæet.

Ford Europa har skabt en kæmpe kopi af det eftertragtede International Van of the Year (IVOTY) trofæ, som et reklamemæssigt fremstød af 2007 vinderen, Ford Transit. Den 15,2 meter høje skulptur er bygget på Fords Dunton Technical Centre nær London i England. Tre fuldvoksne Ford Transit'er blev løftet op på et højt stillads og sat i position omkring det centrale tema, for at fuldende billedet.

Gældende for det meste af Europa, vil billeder af trofæ-kopien blive benyttet online, som print og som billboard reklame, som en del af markedsføringskampagnen af Transit, med start midt i april. "Vi er stolte af den nye Transits status som International Van of the Year 2007, og vi ønskede at gøre noget usædvanligt med prisen, som aldrig førhen er blevet gjort af nogen anden vinder," sagde John Fleming, President og CEO, Ford Europa. "Det er især meget passende at vi var i stand til at skabe denne skulptur på Dunton, da vores Transit udviklingsteam har base her."

Imponerende

Med sine 15,24 meters højde og 10,66 meters bredde, er denne trofæ-kopi både iøjnefaldende og imponerende. Der er brugt 7,24 km stillads, 2895 meter træ, 360 kvadratmeter aluminiums laminat, 1500 bolte og mere end 2000 skruer. "Beslutningen om at bygge skulpturen på Fords eget område, viste sig at være fordelagtig, både hvad angik tid og omkostninger, da vi ikke behøvede at finde og leje passende erhvervslokaler," forklarede Peter Fleet, director for commercial vehicle marketing, sales and service i Ford Europa. "skulpturen blev bygget på tre uger af 16 specialister og det tog derefter to uger at opbygge hele konstruktionen."

"Det bemærkelsesværdige reklametema som vi skabte omkring den nye Ford Transit ved lanceringen, har medført en varietet af typiske ejere, som udfører deres job uden at forlade komforten i den nye models kabine," forklarede han. "Denne nye reklame viderefører dette tema ved at vise tre konstruktionsarbejdere, som læner sig ud af deres biler for at konstruere skulpturen."

"Transit forbliver Europas top-sælgende medium erhvervskøretøj og salget i dette års første tre måneder, er 12% højere end i 2006," tilføjede Fleet. "Vi tror på at kunderne er overbeviste af modellens friske nye look, tilføjede egenskaber og teknologier, plus Transit'ens køreegenskaber som er blandt de bedste. Prisen som International Van of the Year bekræfter, at de med Transit har truffet det bedste valg og vi ønsker at alle vore kunder vil dele vores stolthed over denne succes."

Team stolthed

Imens hovedformålet for det store trofæ var at udvikle nyt Transit reklamemateriale til brug i Europa, benyttede Ford medarbejdere på Dunton også muligheden for at nyde sejren. Grupper af medarbejdere blev fotograferet sammen med skulpturen og har adgang til at downloade disse billeder til personligt brug. Trofæet fremstår ligeledes i firmaets forskellige interne kommunikationsmedier og inkluderer et videoklip, som bruger fotografier der viser konstruktionens formtagen. "Ford Transit frembringer en utrolig følelse af stolthed blandt arbejdsstyrken på Dunton, og denne skulptur forstærkede den yderligere," sagde Fleet. "Bare det at se prisen fremstå på en sådan dramatisk måde, var en høj emotionel oplevelse for alle og den bragte virkelig vores 'Feel the Difference' brand filosofi til live."

International Van of the Year

Prisen af International Van of the Year prisen er givet af en uafhængig jury bestående af ledende erhvervskøretøjs-journalister fra 19 europæiske lande. Da juryen gav Ford Transit 2007 trofæet, sagde de at de var: "imponerede over Fords ingeniører havde formået at gøre en af europas bedste vans endnu bedre. Uafhængigt af bytrafik eller motorveje er Ford Transits køreegenskaber fremragende."