Ford afslører fremtidens designvision for små biler i Nordamerika

Ford VERVE konceptet afslører en 4-dørs version specielt designet for, at tiltrække de yngre amerikanske forbrugere på 18-35 år.
Den nye 4-dørs VERVE konceptbil har et dristigt og sofistikeret udtryk og adskiller sig tydeligt fra konkurrenterne i segmentet for små biler.
Sammen med VERVE III konceptbilen udstiller Ford samtidig den europæiske 3-dørs VERVE konceptbil, for at teste de amerikanske reaktioner på det europæiske design. Ford VERVE konceptbil i 3-dørs versionen, blev første gang vist på Frankfurt Motorshow i september måned 2007.
De tre VERVE konceptbiler viser Fords designvision for den globale familie af små biler, der debuterer i Europa og Asien i løbet af 2008 og i Nordamerika i 2010.


Ford VERVE konceptet er designet og konstrueret i den europæiske afdeling af Fords globale produktudviklingsteam. Konceptet trækker på den europæiske ekspertise inden for B-segmentet. VERVE 4-dørs versionen viser, hvordan man ved mindre tilpasninger i designet, kan øge tiltrækningen overfor kunder i Nordamerika og Asien, såvel som i Europa.

Hele VERVE konceptet tilbyder en ny standard indenfor kvalitet, design og komfort – som ikke tidligere, er set indenfor B-segmentet. Disse tiltag inkluderer et energisk designudtryk kombineret et sofistikeret udbud af elektronik, de bedste materialer, en overraskende funktionel og rummelig kabine samt en brændstoføkonomisk 4-cylindret motor.
Den 4-dørs VERVE konceptbil, udviklet til det nordamerikanske marked har et stærkt udtryk. Profilen er fremhævet ved hjælp af formen på den stolpeløse vinduesprofil og skarpt aftegnede skærmkanter. Motorhjelmen karakteriseres af højt skulpturerede dynamiske former og de udprægede LED forlygter giver VERVE et venligt og åbent udtryk.
Begge VERVE konceptbiler, udviklet til henholdsvis det europæiske og nordamerikanske marked, har 18" aluminiums fælge og lav-profil dæk, hver pyntet med en stribe der matcher bilernes karrosserifarver.
"Kunderne i dette hurtigtvoksende segment kræver det absolut bedste" siger J Mays, Ford's group vice president of Design and chief creative officer. De er sofistikeret, globalt orienterede og kræver det bedste, om så det drejer sig om mode eller mobiltelefoner. VERVE konceptet viser forbrugeren, at når det drejer sig om stil og fremsynede løsninger, så kan Ford konkurrere med – og endda overgå, de bedste på markedet"