Bedste februar nogensinde for Saab,Opel stærk nummer to på hjemmemarkedet

GM Europe, med bilmærkerne Opel, Saab, Cadillac og Chevrolet, var i februar i stand til at forhøje totalsalget i Europa til over 135,400 biler, en vækst på 1,6 procent i forhold til februar for et år siden. GME’s markedsandel i februar var 9,1 procent.

Tæller man kun personbiler, var markedsandelen i hele Europa 9,8 procent. Det dækker over salg af 123,800 personbiler. I det vestlige og centrale Europa var salget på 114,533 personbiler med en markedsandel på over 10 procent.

Saab: bedste februar

Saab nåede sin bedste februar nogensinde i Europa. Med 5.554 solgte biler registreredes en vækst på 31 procent i forhold til sidste år. På verdensplan solgte Saab 8.974 biler, 21 procent flere end i februar sidste år. I Danmark var fremgangen på 175 procent, med 66 biler i februar. På hjemmemarkedet Sverige var der en øgning på 26 procent. Saabs bestseller i februar var Saab 9-3 SportCombi.

Opel: stærk nummer 2

På det tyske hjemmemarkedet solgte Opel 900 flere personbiler end sidste år, en stigning på 0,3 procentpoints. Opel solgte i alt 22.172 biler, med en markedsandel på 10,3 procent, og er derved en stærk nummer 2 på hjemmebanen. Den største vækst skete for Vectra med 21 procent og Zafira med et plus på 41 procent. Astra salget steg også, med 2,6 procent.

Astra nummer 1 og 2

Derved er Astra nummer et blandt kompakte wagons og nummer to i segmentet for kompakte biler. 95.315 salg af søstermodellerne Opel og Vauxhall i hele Europa var en anelse under sidste års tal på 97.453 enheder.

Salget af varebilerne fra Vauxhall/Opel steg seks procent, til 11.474 styk.

Under navnet Vauxhall sælges søstermodellerne fra Opel i Storbritannien. Trods et lidt besværligt marked i februar toppede både Corsa og Zafira salgslisterne indenfor deres kategorier. Det hjalp Vauxhall til en stigning på 5,8 procent.

Vauxhall Combo var igen den bedst sælgende lette varevogn og salget af Vivaro steg med 21 procent.