Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Honda Civic 1,8 Sport

1 / 11
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport
  • Honda Civic 1,8 Sport

Honda Civic 1,8 Sport

|

I 2006 revolutionerede Honda deres Civic-design, og sendte en bil på gaden med et meget modigt og futuristisk design. Det specielle design, såvel udvendigt som indvendigt, fik mange roser, men også meget kritik, i den først tid. Honda havde med denne Civic skabt en bil, som skilte sig ud fra mængden, men som stadig var en fornuftig familiebil med god plads, lækker kvalitet, og smarte løsninger.

Civic anno 2012
Den nyeste Civic er nu på gaden, og Honda har holdt fast ved det samme modige/moderne design, som kendetegnede den tidligere generation.

Man kan sagtens genkende den nye Civic i forhold til den gamle, men der er stadig så mange ændringer i designet, at man ikke er i tvivl om, at her kommer den helt nye Civic.

Den nye Civic er blevet 35 cm længere og en tand bredere. Designet er lavet med lidt skarpere linjer, og på fronten, har man undladt det tvær-gennemgående lygtebånd, som den gamle model var født med – det ser langt flottere ud.

Indendøre byder Civic stadig på en meget lækker kabine med fede sæder, og et godt materialevalg hele vejen i gennem. Instrumenterne er placeret i tre separate huse, med omdrejningstæller i centrum. Speedometeret er digitalt og placeret lige under forruden, næsten i øjenhøjde – perfekt.

På bagsædet finder man sig også godt tilpas, men man skal da ikke havde alt for lange ben, før man kommer i kontakt med forsædet.

Magic seats
Honda har længe kunne trylle med bagsædernes funktionalitet. I den mindre Jazz, som blev årets bil i 2009, kan man blandt andet klappe sædehynden op ved bagsædet, så man let kan transportere den nyindkøbte palme hjem. Denne feature er også at finde i Civic. Sæderne kan selvfølgelig også lægges ned 40/60/100 %, så man har et helt plant gulv og plads til 1.210 liter.

Fejlrettelser
Den tidligere generation havde nogle mere eller mindre irriterende og også til dels småfarlige designdetaljer, som nu er blevet rettet i Civic 2012 - skønt at Honda har lytter til sine kunder, og rettet disse uhensigtsmæssigheder.

Blandt andet har man ikke længere en startknap til venstre for rattet, som skulle trykkes på, efter man havde drejet nøglen, som var placeret til højre for rattet – ulogisk og upraktisk.

Der er også kommet en bagrudevisker på, så man ikke længere er nødsaget til at skrabe bagruden manuelt hver morgen for at få duggen væk.

Udsynet bagud var tidligere også helt elendigt på grund af den to-delte bagrude. Problemet er stadig til stede, men heldigvis i langt mindre grad med det nye design.

En lidt mere komfortrelateret opdatering, er den langt, langt bedre støjdæmpning af kabinen. Honda’s motorer vil jo gerne have mange omdrejninger, og det genererer altså noget støj, som nu er pakket meget bedre ind – stort plus, selvom det burde været en selvfølge!

Køreoplevelsen
Den meget bedre støjdæmpning af kabinen gør en stor forskel når det kommer at vurdere køreoplevelsen. Bilen er nu langt mere behagelig ved langture, og man har nu også mere lyst til at give motoren lidt flere omdrejninger, som den og resten af bilen fortjener.

Motoren er magen til den tidligere, og yder 142 hk. Momentet på 172 Nm. er ikke imponerende, men det kan ikke blive meget bedre uden turbo, når man ikke har en større motorvolumen.
Det betyder, at motoren skal have mange omdrejninger for at yde sit bedste, og man skal være flittig med gearstangen. Gearkassen/gearskiftet er dog noget af det bedste man kan opdrive - så det er bare en fornøjelse at skifte gear.

Undervognen er afstemt til det sportslige, men stadig utrolig god til at kapere vejens ujævnheder.

Udstyr
Versionen, vi her har til test, har udstyrsniveauet ”Sport”, hvilket er det 2. højeste niveau. Det betyder, at udstyret er omfangsrigt og vil være passende for de fleste.

17” alu hjul, fartpilot, regnsensor, dual zone klimaanlæg, LED-kørelys, bakkamera og læder rat/gearknop er blot et kort uddrag af den meget lange udstyrsliste.

Sikkerhedsudstyret er selvfølgelig også komplet.

Priser og konklusion
Pt. sælges denne 1.8 Sport til en kampagnepris på blot 249.900,-, hvor den normale vejledende pris lyder på 282.900,-. Med det tilbud er Civic et rigtigt godt tilbud på en velkørende bil i høj kvalitet i Golf klassen.

Civic byder på rigtig fin kvalitet, lækker teknik og udstyr. Pladsen i kabinen er udmærket, uden at imponere, mens bagagerummet er pænt stort. De magiske sæder er et stort plus, som man i dagligdagen tit vil få glæde af.

Et enkelt ankepunkt er den 1,8 liters motor, som i visse tilfælde kan virke lidt for tam. Derudover er den lidt tørstig – vi nåede et forbrug på 14 km/l. i løbet af en uge.

Alternativet er den store 2,2 liters dieselmotor, som yder 150 hk. Her får man en rigtig lækker motor, som har rigeligt med kræfter, og som går noget længere på literen – EU-snit 22,7 km/l. Her er prisen 289.900 kr.. (kampagne pris).

Honda Civic til salg på biltorvet.dk

Honda Civic 1,8 i VTEC Comfort Navi 142HK 5d
kr. 174.900
Honda Civic 1,8 Sport 5d
kr. 69.900
Honda Civic 1,8 Sport 5d
kr. 124.900
Honda Civic 1,8 Sport 5d
kr. 67.900
Honda Civic 1,8 GT 5d
kr. 129.900
Honda Civic 2,2 i-CTDi Sport 5d
kr. 79.900
Honda Civic 1,8 GT 140HK 5d 6g
kr. 132.500
Honda Civic 1,8 Comfort 140HK 5d 6g
kr. 64.900
Honda Civic 1,8 Executive 140HK 5d 6g
kr. 79.000
Honda Civic 1,8 Sport 140HK 5d 6g
kr. 79.900
Honda Civic 1,8 Sport 140HK 5d 6g
kr. 128.900
Honda Civic 2,2 i-DTEC DPF Sport 150HK 5d 6g
kr. 129.900

Brugte biler fra alle bilmærker