Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Honda CR-V

1 / 10
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V

Honda CR-V

|
Det har aldrig været nogen hemmelighed, at Honda producerer motorer, der yder mest ved meget høje omdrejninger. Det samme er også tilfældet med Honda CR-V. Den 2.0 liters motor yder 150 Hk ved 6.500 o/min. Momentet på 192 Nm finder vi ved 4.000 o/min. Denne cocktail egner sig virkelig godt til lande- og motorvejskørsel, hvor det er lykkedes at skabe et godt og stille miljø i kabinen på trods af motorens høje omdrejningstal.

Desværre kan CR-V ikke være med, når det komme til terrænkørsel, hvilket dens udseende ellers til dels ligger op til. Bilen er direkte skuffende i selv den nemmeste form for terræn, hvor den stort set ikke kan komme frem. Det smarte skulle ellers være Honda's elektroniske 4WD system, der automatisk regulerer trækket på de forskellige hjul. Det virker ikke ordentligt og tager klart fornøjelsen ud af bilen på terrænsiden. Men, hvis vi glemmer at CR-V ikke kan noget i terrænet og hopper tilbage til det mere hårde underlag, så stiger humøret straks.
Selvom man sætter sig op i bilen og ikke ind, så har den altså nogle rigtig gode køreegenskaber. Tyngdepunktet er holdt forholdsvis nede i bilen, hvilket gør sit bidrag til den behagelig kørsel i blandt andet skarpe kurver og sving. Køreegenskaberne minder meget om Mitsubishis Pinin model - hvilket også må siges at være en konkurrent til CR-V.

Interiøret i CR-V er typisk Honda, men selve kvaliteten er i mine øjne blevet bedre. Der er hverken for meget eller for lidt i den stilrene kabine. En smart detalje, som jeg lige vil fremhæve, er placeringen af håndbremsen. Når den ikke er trukket, ligner den et greb i midterkonsollen. Men, ved at hive ned trækkes bremsen. Et tryk på en knap og et træk tilbage løsner igen bremsen. Smart detalje, som vi gerne så i f.eks. FIAT Multipla, hvor man ville undgå en del blå mærker på låret, hvis man flyttede håndbremsen.
Der er god plads på både bag- og forsæde i CR-V. Man sidder godt og fast på forsædet og rigtig komfortabelt på bagsædet. Mængden af bagage kan varieres pga. muligheden for at glide frem og tilbage med bagsæderne. Standardmængden af bagage er på 527 liter.
Sikkerhedsmæssigt er Honda CR-V udstyret med x airbags. Der er tre trepunktsseler på bagsædet.

På trods af de høje omdrejningstal, har Honda CR-V en rimelig benzinøkonomi. Honda lover 11,0 Km/l, hvilket bilen også levede op til med 11,2 Km/l.

Til daglig brug er Honda CR-V virkelig et behagelig bekendtskab. Pladsen er fin og komforten er god. Bilen er nem at bruge, både i by og på længere ture. Hvis man så kan affinde sig med, at bilen ikke er brugbar i terræn, så bliver man ikke skuffet over sit køb.
Honda CR-V er en rigtig fin hverdagsbil i SUV klassen.




Honda CR-V til salg på biltorvet.dk

Honda CR-V 2,0 i-VTEC Comfort aut. 4WD Van
kr. 168.000
Honda CR-V 2,0 i-VTEC Elegance 5d
kr. 229.900
Honda CR-V 2,0 Comfort Special Edition 4x4 150HK 5d 6g
kr. 199.800
Honda CR-V 2,0 Elegance Special Edition 4x4 150HK 5d 6g
kr. 186.500
Honda CR-V 2,2 CTDI Elegance 4x4 140HK 5d 6g
kr. 174.900
Honda CR-V 2,0 Elegance 4x4 150HK 5d 6g
kr. 169.800
Honda CR-V 2,0 Comfort Special Edition 4x4 150HK 5d 6g
kr. 199.995
Honda CR-V 2,0 Elegance 155HK 5d 6g
kr. 229.800
Honda CR-V 2,0 Elegance Special Edition 4x4 150HK 5d Aut.
kr. 189.700
Honda CR-V 2,0 Comfort Special Edition 4x4 150HK 5d 6g
kr. 199.800
Honda CR-V 2,0 Comfort Special Edition 4x4 150HK 5d 6g
kr. 179.900
Honda CR-V 2,0 Elegance 155HK 5d 6g
kr. 219.900

Brugte biler fra alle bilmærker