Hummer vakte begejstring på IAA Off-Road testkørebane

Kompakt, adræt og til en konkurrencedygtig pris gør H3 til en favorit.

Over 20.000 besøgende på IAA Frankfurt fik en Hummer off-road oplevelse ved verdens største motor show. Ikon design og Hummer H3’s off-road evner gjorde den til favoritten hos gæsterne på IAA off-road testkørebanen i Frankfurt.

Totalt var der 5.800 Hummer testkørsler i de 13 dage verdens største motor show varede, næsten dobbelt så mange som den næst populæreste bil. Med 4 passagerer i bilerne ved næsten hvert løb, fik over 20.000 besøgende en førstehånds oplevelse af den legendariske Hummers evner.

Det 8.700 km store terrænløb indbefattede bl.a. en 7 m  høj opstigning med en hældningsgrad på 80% over en strækning på over 12 m, og bilerne skulle krydse en 14 m lang 40 grader skråning.
De 2 Hummer H3 modeller var blandt ikke mindre end 42 biler fra hele bilindustrien, som blev testet, men den blev en klar favorit hos de besøgende ikke mindst på grund af dens evne til at takle de områder på testbanen, hvor andre off-roadere måtte give op.

De to Hummer H3 udførte 10 timers testkørsel hver dag, hvor den enkelte bil gennemførte 2.900 løb.

Hummer var lige så populær hos medierne. Ud af totalt 1.770 løb for alle bilerne i de to første pressedage ved åbningen af showet, gennemførte Hummer H3 ikke mindre end 470 løb.

Testkørslen, som var gratis for gæsterne, var bygget op omkring succesen på den unikke ’Hummer Mobile Test Track’, som turnerede rundt til alle hummerforhandlere i Europa i sommer.   Strategien er baseret på at blive fortrolig med produktet mere end blot at fremhæve off road teknologien. Hummer H3 promoverer ikon designet, men gør det samtidig klart, at H3 er en mindre, meget adræt Hummer model og med priser startende ved EUR 49,950, meget billigere end mange tror.

Hummers tilstedeværelse i Frankfurt er en ud af en hel serie af spændende initiativer skabt af Cadillac, Corvette & Hummer Europe, der er den europæiske importør af Hummer. Organisationen, som ligger i Breukelen i Holland, har et stærkt nyt europæisk forhandlernetværk med mere end 60 forhandlere, som bevidner om et hurtigt voksende Hummer mærke både i Europa og i USA.

Den nye centrale organisation giver Hummer kunderne mange fordele. Bl.a en 4-årig 100.000 km garantiperiode, europæisk vejhjælp, tillige med en justering af prisen på Hummer H2 og H3 for at gøre de 2 modeller mere konkurrencedygtige på markedet.