Ny smart og handy Hyundai i10.
 Flot europæisk inspireret design, rummelig, nem at køre og parkere, billig i drift og lav CO2 udledning. Den nye Hyundai i10 er hverdagens handy og charmerende ”partner”. Med en længde på blot 3,57 meter kommer den nemt rundt i byen og stiller ikke store krav til p-pladsens størrelse. Med en CO2 udledningen på blot 114 g/km (diesel versionen) udviser Hyundai i10 desuden også hensyn til miljøet.

Med en akselafstand på 2,38 meter er komforten i højsædet både foran og bagi. Der er fem trepunktsseler, ISOFIX beslag og 5 højdejusterbare nakkestøtter. Den store bagklap gemmer på et 225 liters bagagerum, der kan udvides til 910 liter, når hele splitbagsædet (60:40) lægges ned. I det daglige vil man også glæde sig over en mængde aflægningsrum - blandt andet handskerum, opbevaringsbakke i midterkonsollen og kopholdere.

Der er elruder foran og en integreret RDS radio med CD-afspiller og seks højttalere med mulighed for at tilslutte en mp3 afspiller eller en iPod. I Comfort modellerne kan man der-udover nyde fjernbetjent centrallås med alarm, elspejle, ekstra skuffe under passagersæ-det m.m.

Helt nyt design
Det første, man lægger mærke til, er imidlertid det flotte, europæisk inspirerede design, som gør Hyundai i10 til noget helt specielt.

Fronten er kompakt og sporty med store flotte forlygter. Fælge og fenderlister er i et smart design, og den store bagklap åbnes med et håndtag, der er integreret i Hyundai emblemet. Opbygningen af kabinen er også ny, og radioen er smart integreret i frontpanelet. Lige un-der er gearstangen monteret i midterkonsollen, så den nærmest falder ind i håndfladen. I det hele taget føles alt på rette sted, når man sidder i det komfortable førersæde.

Langt på literen - lav CO2
Der er mulighed for at vælge imellem to motorer, der begge er meget økonomiske i drift. De er kvikke i byen og kan nemt følge med på motorvejen. 1.1 liters motoren kører 20 km/l ved blandt kørsel efter EU-normen, har 66 hk, og CO2 udledningen er blot 119 gram pr. kilometer.

1.1 liters dieselmotoren kører 23,3 km/l ved blandet kørsel jvf. EU-normen og har 75 hk, mens CO2 udledningen er nede på 114 g/km. Dieselmotorens meget effektive brændstof-udnyttelse skyldes kombinationen af brændstofindsprøjtning ved højt tryk og variabel tur-bogeometri, der tilfører den helt rigtige mængde luft. 

Meget sikkerhedsudstyr
Sikkerhedsselerne foran har selestrammere, og de to forreste airbags er depowered, så risikoen for skader, når de aktiveres, er minimal. De to sideairbags dækker også i hoved-højde foran.  Karrosseriet er forstærket, og fodgængersikkerheden øget ved hjælp af en stødabsorberingszone foran.

Hyundai i10 har skivebremser både foran og bagi, så bremselængden optimeres. Diesel versionen har ESP (elektronisk stabilitets program) med antispin funktion som standard. 

Åbent hus den 26. og 27. april
Den nye model introduceres i Danmark ved et åbent hus hos de autoriserede Hyundai for-handlere i weekenden den 26. og 27. april.

Hyundai i10 fås i to udstyrsversioner, Classic og Comfort. Priserne ekskl. levering og evt. metallak er:
Hyundai i10 1.1 benzin Classic 99.995 kr. 
Hyundai i10 1.1 benzin Comfort 109.995 kr.
Hyundai i10 1.1 CRDi Classic 124.995 kr.
Hyundai i10 1.1 CRDi Comfort 134.995 kr.

Alle priser er ekskl. metallak kr. 3.998,- og leveringsomkostninger kr. 3.580,-