Hyundai Terracan i nyt designog med kraftigere motor

Hyundai’s store SUV, Terracan, er nu på vej til Danmark i en faceliftet version med mange nye og flotte detaljer, som totalt set giver bilen et mere stilrent udtryk. Samtidig har den 2,9 liter store common rail turbodieselmotor med direkte indsprøjtning fået flere hestekræfter og et endnu højere drejningsmoment, som giver mere styrke til at trække de store læs.

Ved at optimere motoren er ydelsen forøget fra 150 til 163 hestekræfter, og det højeste drejningsmoment hævet fra 339 Nm ved 2.000 omdrejninger til 343 Nm, der er til rådighed over hele omdrejningsfeltet fra 1.750 omdrejninger pr. minut til 3.000 omdrejninger pr. minut. Tophastigheden er øget fra 166 km/t til 168 km/t for modellen med manuelt gear og fra 168 km/t til 172 km/t for modellen med automatgear.

Brændstofforbruget er på automatgears modellen forbedret fra 10,2 km/l til 11,0 km/l. Forbruget på modellen med manuelt gear er næsten uændret fra 11,6 km/l til 11,5 km/l.

Spændende og tidssvarende "ansigt"

I det nye design er Terracan’s robuste og kraftfulde udstråling tilført nye, smarte, enkle og stilrene elementer. Hele fronten er redesignet, og det nye mere finmaskede kølergitter, det raffinerede kofangerdesign og store integrerede high-tech tågelygter har givet bilen et spændende og tidssvarende ”ansigt”.

Kofangerens design videreføres harmonisk i sidefenderlisterne, hvis udformning gør Terracan endnu mere strømlinet. Letmetalfælgene er i et mere dynamisk design med seks eger. De bageste lygter er redesignet og har blandt andet fået dobbelte baklygter. Kofangerens overkant ved bagklappen er udformet som et trin, der både gør af- og pålæsning nemmere og skåner kanten. Kofangeren afsluttes af en fenderliste på bagklappen, som skaber helhed i designet og skåner bagklappen, når den er åben. Endvidere er området ved nummerpladen redesignet og elegant integreret i fenderlisten på bagklappen.

Nyheder i kabinen

Konsollen mellem de to forsæder har fået højdeindstilleligt armlæn, som indeholder både et lille og et stort aflægningsrum. Den dobbelte kopholder er i en ny udformning, som gør den bredere anvendelig. På bagsiden af konsollen er der indbygget dobbelt kopholder og et ekstra 12 volts strømudtag til bagsædepassagererne. Førerpladsen præges af nye sporty instrumenter med hvid baggrund.