Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Jaguar S-type 2.7d

1 / 9
  • Jaguar S-type 2.7d
  • Jaguar S-type 2.7d
  • Jaguar S-type 2.7d
  • Jaguar S-type 2.7d
  • Jaguar S-type 2.7d
  • Jaguar S-type 2.7d
  • Jaguar S-type 2.7d
  • Jaguar S-type 2.7d
  • Jaguar S-type 2.7d

Jaguar S-type 2.7d

|

Udviklingen indenfor dieselbiler er enorm og enhver producent af luksusbiler, har efterhånden indset at man ikke kan begå sig på dagens bilmarked uden at have en ”luksus-super-diesel” i sit modelprogram. Alfa Romeo, Audi, BMW og Mercedes har alle dieselbiler, der rent ydelsesmæssigt overgår de fleste benzinbiler. Vi snakker altså om luksusbiler med hestekræfter på den anden side af 200 og ikke mindst med et drejningsmoment omkring de 4-500 Nm. Nu vil Jaguar også være med og derfor har de allieret sig med moderselskabet Ford og skabt en S-Type diesel.

Normalt forbinder man ikke Jaguar med ordet diesel og mange entusiaster vil da også helst kigge den anden vej når snakken falder på emnet. Men, der er ikke noget flovt over at ens Jaguar kører med en V6 diesel og ikke en V8 benzin – tværtimod.

Motoren
Med 207 hk ved 4.000 o/min og et massivt drejningsmoment på hele 435 Nm ved blot 1.900 o/min er der lagt op til sjov i S-Type diesel. Motoren er en 2,7 liters V6’er, der i samarbejde med en formidabel 5-trins automatisk gearkasse, sikre en smidig men meget intens følelse af acceleration. 0-100 km/t er overstået på imponerende 8,6 sekunder og topfarten ligger ved 227 km/t. Men, det er egentlig ikke så vigtigt, da det er det der ligger imellem, der er rigtig sjovt. Mellemaccelerationerne er ekstremt imponerende og man kan takke de lækre sæder for at ens interne organer ikke forlader kroppen. Ganske interessant er det også, at fornemmelsen af acceleration ikke mindskes betydeligt når bilen er fuldt læsset.

Designet
Designet af S-Typen har vi skrevet meget om tidligere og vores positive holdning til samme har ikke ændret sig. Kombinationen af den nye lækre motor og det nye, men stadig klassiske design, er optimal og Jaguar er blandt de bedste når man kigger på konkurrenterne.

Prisen
S-Type diesel er ikke billig – men den placere sig midt i feltet af konkurrenterne. Priserne starter ved 775.000,-, hvorefter man kan begynde at smide ekstraudstyr i. Men, S-Type er ganske imponerende udstyret fra start, hvilket ikke umiddelbart kan siges om alle konkurrenterne.

Konklusionen
Skal man have diesel og skal det være i den ekstreme luksusklasse – så er der ingen tvivl om at Jaguar S-Type diesel er et af de bedste bud. Bilen imponere på så mange områder, at man ikke kan undgå at trække på smilebåndet. Og alt det halløj med at Jaguar er for ældre anglofile mænd kan I godt skyde en pil efter. Jeg er ikke fyldt tredive og jeg så gerne S-Type diesel i min indkørsel.

 

 

Jaguar S-type til salg på biltorvet.dk

Jaguar S-Type 4,2 R
kr. 239.900
Jaguar S-type 2,7 D DELUXE 207HK 6g Aut.
kr. 199.900
Jaguar S-Type 3,0 Deluxe aut.
kr. 199.800
Jaguar S-type 4,2 V8 Sport 298HK Aut.
kr. 164.900
Jaguar S-Type 2,5 Deluxe aut.
kr. 159.800
Jaguar S-type 3,0 E 238HK Aut.
kr. 159.800
Jaguar S-Type 3,0 V6 EX aut.
kr. 139.900
Jaguar S-Type 3,0 V6 EX aut.
kr. 138.500
Jaguar S-Type 2,5 Classic aut.
kr. 112.500