Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition

1 / 8
  • Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition
  • Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition
  • Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition
  • Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition
  • Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition
  • Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition
  • Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition
  • Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition

Kia Rio Combi Coupe Nelleman Edition

|
Kia har haft det svært i Danmark pga. den høje yen kurs, så introduktionen af Kia Rio er blevet forsinket med 1½ år. Men nu er den her altså og Testbilen.dk har kørt den i en uge.

Kia Rio Combi Coupé kan designmæssigt bedst sammenlignes med Mazda 323F; designet og funktionaliteten er cirka den samme. Størrelsesmæssigt vil Rio’en gerne sammenlignes med fx Peugeot 206, Fiat Punto og Opel Astra

Kia er et af de billigste bilmærker i Danmark, så denne topudstyret Nelleman Edition koster kun 155.955,-. Umiddelbart lyder det som et godt tilbud, men som man siger "man får hvad man betaler for".

Det ydre design er Kia sluppet rimeligt heldigt fra. Bilen er strømlinet, moderne og designet er tilpasset europæernes smag. Indenfor er der heller ikke de store overraskelser, dog skal man lægge mærke til udstyrsniveauet.

El-ruder for, el spejle, omdrejningstæller, a/c, Sony Radio med CD og bl.a. sideairbags er standardudstyr i denne Nelleman Edition. Foruden 4 alufælge følger der 4 vinterdæk på stålfælge med bilen.

Planmæssigt er Kia’en rimelig god foran, men der er ikke plads til en chauffør på 1.80 m og en bagsædepassager af samme højde bagved hinanden. På bagsædet findes der 3 nakkestøtter, 2 trepunktsseler og en hofte sele, så man er ikke helt oppe op standard-sikkerhedsniveau på bagsædet.

Motoren er en 1.5 l 16v med 98 Hk ved 5.500 o/min og et moment på 135 Nm ved 4.500 o/min. I forhold til mange andre biler af samme størrelse støjer motoren meget; især hvis man kører den højt op i omdrejningerne. Ved 6.000 o/min føles det som om at der en reel risiko for permanente høreskader. Ifølge EU-normen skulle bilen kunne køre 13,6 km/l.

Gearskiftet når heller ikke dagens standard; vandringen mellem gearene er meget lang og gearskiftet upræcist. De første gange man skifter gear føles det som gearstangen ikke sidder ordentlig fast i gearkassen !

Bagagerummet rummer 340 l, og er som standard udstyret med et bagagerums dækken, som i mange andre biler skal købes som ekstraudstyr. Bagsædet kan desuden

Kia har lavet en billig bil; det kan man se på prisen og mærke på bilen, men hvis man vil have en ny billig bil, og man kan leve med motoren og gearerne, er Kia Rio et fint tilbud. Men man kan sikkert også få en god brugt Opel Astra Stationcar for de 155.995,-




Kia Rio til salg på biltorvet.dk

Kia Rio 1,4 Active 108HK 5d 6g
kr. 109.900
Kia Rio 1,2 World Cup 85HK 5d
kr. 114.900
Kia Rio 1,2 Collect 86HK 5d
kr. 119.900
Kia Rio 1,2 CVVT Style Plus 5d
kr. 109.900
Kia Rio 1,2 CVVT Active 5d
kr. 114.900
Kia Rio 1,2 CVVT Base 3d
kr. 109.895
Kia Rio 1,2 CVVT Style Plus 5d
kr. 124.900
Kia Rio 1,1 CRDi 75 Limited 5d
kr. 109.900
Kia Rio 1,1 CRDI Comfort 75HK 5d 6g
kr. 124.800
Kia Rio 1,2 Comfort 85HK 5d
kr. 127.900
Kia Rio 1,2 Exclusive 86HK 5d
kr. 114.800
Kia Rio 1,4 CRDI Exclusive 90HK 5d 6g
kr. 124.900

Brugte biler fra alle bilmærker