Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Klassiske Chrysler og Dodge modeller i ny aftapning

|

Detroit Udstillingen 2006 Klassiske Chrysler og Dodge modeller i ny aftapning.

Historien gentager sig. Chrysler Group kickstartede årets internationale biludstilling i Detroit med lækre konceptbiler. Klassiske modeller som Dodge Challenger og Chrysler Imperial er genskabt i moderne aftapning, og det er ikke usandsynligt, at de finder vej til serieproduktion.

Og vejen til serieproduktion forkortes også af, at begge modeller er bygget på bunden af succesmodellen Chrysler 300C, som de desuden også har HEMI-motoren tilfælles med.

Gør det rigtige, behold formerne og benyt moderne teknik!

Således lød den direkte ordre til Chrysler West Coast Pacifica Designstudio, da de fik til opgave at forny en af de mest eftertragtede biler fra 60’erne og 70’erne, Dodge Challenger.

Og rigtigt blev det. Den fem meter lange og to meter brede sportsvogn er nu, som dengang, med fire sæder. Alt, lige fra den lange front med dobbelt luftindtag, via den brede grill til den dybe orange farve, er typisk amerikansk. Og for at fastholde designtraditionen, er sidelinjerne trykket op over de trækkende baghjul.

Dodge Challenger er i årets konceptudgave bygget på moderne teknik. Allerede i 60’erne ville Dodge integrere kofangerne i karrosseriet, men dengang var det ikke teknisk muligt. I dag indgår de som en del af karrosseriet, og 19-tommer for- og 20-tommer baghjul er også eksempler på moderne teknik, ligesom den 6,1 liter store HEMI V8’er med 425 hestekræfter.

30’erne og 50’erne

Chrysler Imperial, med en historisk fortid i 30’erne og 50’erne, udgør en anden yderlighed af, hvad der kan skabes på bunden af dagens Chrysler 300C.

Imperial er Chryslers fortolkning af, hvordan en amerikansk luksusbil kan se ud i det 21. århundrede. Lodret grill flankeret af dobbelte, runde forlygter, lang front, markerede linjer omkring ruderne samt højt bagparti er formgivning, der tidligere har været forbeholdt importbiler fra Europa.

For yderligere at understrege karakteren af luksusbil, mangler Chrysler Imperial midterstolpen. I stedet åbner dørene vidt op og byder fire kørende velkommen til et rummeligt interiør i ædeltræ og læder.

til salg på biltorvet.dk

Peugeot 206 1,4 XR 75HK 3d
kr. 21.900
Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI Cosmo 160HK Stc 6g Aut.
kr. 199.900
Mercedes-Benz E 200T CDI BE Aut. 136HK Stc
kr. 355.000
VW Golf 1,6 102HK 5d
kr. 69.800
Peugeot 207 1,6 HDI Comfort Plus 90HK 5d
kr. 59.900
Opel Insignia Sports Tourer 1,6 CDTI Edition 136HK Stc 6g
kr. 319.900
Dacia Duster 1,5 DCi Lauréate 109HK 5d 6g
kr. 219.320
BMW 320 d Touring 2,0 D 184HK Stc 6g
kr. 299.800
SsangYong Actyon Sports 2,0 D Spirit 4WD 155HK Ladv./Chas. 7g Aut.
kr. 199.995
Peugeot 208 1,2 VTi Active 82HK 5d
kr. 87.990
Peugeot 206 1,4 75HK 3d Aut.
kr. 7.500
Peugeot 208 1,6 BlueHDi Active 100HK 5d
kr. 131.900

Brugte biler fra alle bilmærker