Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Mercedes-Benz Actros

1 / 3
  • Mercedes-Benz Actros
  • Mercedes-Benz Actros
  • Mercedes-Benz Actros

Mercedes-Benz Actros

|

Mercedes-Benz lancerer tredje generation af Actros lastbilen: 
 
Den nye model er blevet optimeret inden for en bred vifte af områder – både med hensyn til økonomi, komfort og sikkerhed. Ud over et designmæssigt løft er det roste PowerShift gear nu standard i Actros. Den populære lastbil er til salg i Danmark fra april måned i år.

Her bliver den nye udgave af Mercedes-Benz Actros lastbilen nemlig sat til salg i Tyskland. Den nye model er tredje generation i Actros-familien, som siden sin introduktion i 1996 har været særdeles populær blandt vognmænd og chauffører. Det viser de 550.000 solgte lastbiler i over 100 lande med al tydelighed.

PowerShift som standard og miljøet i fokus
Den nye Actros byder på en række spændende, nye features. Ikke mindst det populære PowerShift gear, der tidligere var tilkøb, bliver fremover standard i landevejsbiler. Dermed er Mercedes-Benz den første producent af erhvervskøretøjer, der tilbyder en automatiseret gearkasse som standard i en tung lastbil. Fordelene ved PowerShift er lette at få øje på for vognmænd såvel som chauffører. Det højteknologiske gear sikrer nemlig mere kørekomfort, bedre økonomi og større sikkerhed.

Miljøet er også tilgodeset med den nye Actros, som er udstyret med den miljøvenlige BlueTec-motor. Dermed lever den nye Actros, ligesom de øvrige Actros-modeller med BlueTec, op til miljønormen Euro5, der træder i kraft i efteråret 2009.

Køre- og sovekomfort i topklasse
Den nye Actros sætter også nye standarder, når det gælder komfort. Både når lastbilen ruller, og når den holder stille. For første gang i en lastbil, er der en niveauregulering, som holder den øverste seng i vandret stilling. På den måde kommer man også til at sove godt, når man holder op ad bakke eller i ujævnt terræn. Samtidig er den nederste seng forsynet med en elastisk komfortlamelbund. Sove- og hvilekomforten er ganske enkelt helt i top.

Det samme kan siges om det temperaturstyrede klimaanlæg. Det er blevet videreudviklet og yderligere forbedret, så temperaturen hele tiden er konstant. Det giver et optimalt indeklima i Daimler Communications, Stuttgart (Germany) kabinen. Når lastbilen ruller er komforten også blevet forbedret. Nyt, optimeret styretøj på de luftaffjedrede sættevognstrækkere er mere direkte i sin styring, hvilket sikrer endnu større retningsstabilitet og mindre følsomhed over for sporriller i vejen.

Kabinen er også blevet forbedret og er nu endnu mere praktisk. Stort, drejeligt barberspejl, klapbord samt håndklæde og vasketøjsholdere er blot nogle af de mange tiltag, der er med til at gøre kabinen endnu bedre og højne komforten for chaufførerne. Al komfortudstyret er samlet i færdigpakkede løsninger, der gør det lettere at sammensætte komfortniveauet i den enkelte lastbil.

Sammensæt verdens sikreste lastbil
Samme enkelthed går igen, når sikkerhedspakken skal sammensættes. Alle aktive sikkerhedssystemer, som for eksempel det unikke Active Brake Assist-system, kan leveres i pakkeløsninger til den nye Actros. Alt i alt gør pakkeløsningen det let og overskueligt at sammensætte verdens sikreste lastbil.

Med den nye Actros’ økonomipakker bliver det også endnu lettere for vognmændene at holde styr på de løbende omkostninger. Økonomipakken ”Classic” indeholder blandt andet automatsikringer, justerbare vindspoilere og en Voith-retarder, der har en positiv effekt på bremsesliddet og øger kørekomforten og sikkerheden på bakker og i bjergrigt terræn. Til sættevognstrækkene indeholder pakken desuden en vedligeholdelsesfri sættevognsskammel, og til ladbilerne er der en ekstra trykluftbeholder – alle i aluminium.

Funktionalitet og dynamik samlet i flot design
Fronten på den nye Actros signalerer ren dynamik. Til forskel fra forgængermodellen er kølergrillens sider nu svungne og fortsætter harmonisk i en svag bue op til solskærmen. Samtidig er der blevet færre lameller i pyntegitteret foran køleren, men deres form er blevet mere markant. De får en dynamisk kontur takket være vingerne, der sidder på enderne og peger opad. Indtrykket af kraft og dynamik forstærkes yderligere med den nye tredelte solskærm. Den forkromede midterdel understreger indtrykket af kvalitet og elegance. Forneden hviler fronten på det nye underskørt, der som en diskret spoiler med tre åbninger og en modsatrettet tangent giver bilen kraft og bedre vejgreb.

Den nye Mercedes-Benz Actros kan bestilles fra og med april 2008. Produktionen starter i efteråret 2008. Første gang den nye Actros præsenteres for den brede offentlighed, bliver på den

Mercedes-Benz til salg på biltorvet.dk

Mercedes GLC220 d 2,2 aut. 4-M 5d
kr. 729.900
Mercedes GLC220 d 2,2 aut. 4-M 5d
kr. 669.900
Mercedes-Benz C 220 2,2 CDI BlueEfficiency 170HK 6g
kr. 199.900
Mercedes-Benz C 220 2,2 CDI BlueEfficiency 170HK 6g
kr. 249.900
Mercedes E220 2,2 CDi Avantgarde aut.
kr. 19.900
Mercedes C180 1,8 aut.
kr. 19.900
Mercedes C250 2,5 TD Classic aut.
kr. 24.900
Mercedes V220 d 2,2 aut. lang
kr. 369.700
Mercedes-Benz ML 320 3,2 4x4 218HK 5d Aut.
kr. 42.800
Mercedes Vito 116 2,2 CDi Kombi XL aut.
kr. 145.000
Mercedes E300 3,0 TD Classic aut.
kr. 29.900
Mercedes C220 2,2 CDi Avantgarde st.car aut.
kr. 114.900

Brugte biler fra alle bilmærker