Den nye Mercedes-Benz Mobilo mobilitetsgaranti: Vær sikker på at komme frem

- Mercedes-Benz udvider mobilitetsgarantien i 37 lande
- Udover motorstop og mindre problemer, dækker mobilitetsgarantien også ved skader som følge af ulykker, hærværk og indbrud
- Mercedes-Benz Mobilo er standard for alle Mercedes-Benz’ personbiler solgt igennem det autoriserede danske forhandlernet med første registreringsdato den 1. april 2008
 
Fra den 1. april 2008 indeholder Mercedes-Benz’ mobilitetsgaranti flere servicetjenester. Fremover dækker mobilitetsgarantien Mercedes-Benz Mobilo — efterfølgeren til MobiloLife — også hvis bilen ikke kan køres videre på grund af skader som er opstået som følge af bilulykker, indbrud eller hærværk samt motorstop, som føreren selv er årsag til.

”Vi vil gerne hjælpe vores kunder med omfattende service i en enhver situation, uanset om det er en hurtig reparation på stedet, en erstatningsbil eller at tilbyde kunden en fortsat rejse med fly eller tog. Derfor har vi igen udvidet vores mobilitetsgaranti med flere tjenester. Mercedes-Benz’ kunder skal altid kunne være mobile, uanset hvad der er årsagen til stoppet,” forklarer Dr. Frank Reintjes, chef for Mercedes-Benz’ eftermarkedsorganisation Global Service and Parts.

Mercedes-Benz lancerer Mobilo den 1. april 2008 i 37 lande.
Mobilitetsgarantien gælder for alle nye personbiler i Danmark, som er solgt via det autoriserede danske forhandlernet, og registrerede den 1. april 2008 eller derefter. De samme regler gælder for både privat og erhvervsmæssig brug af bilen. Mercedes-Benz Mobilo gælder i fire år (tidligere to år) fra første registreringsdato og dækker ved tekniske fejl, problemer ved start og mindre problemer, som f.eks. hvis man har mistet bilnøglen, for lidt kølervæske eller hvis man ved en fejl har kommet forkert brændstof på bilen. Mobilo dækker nu også ved skader opstået ved bilulykker, hærværk eller indbrud, som gør at bilen ikke kan køre. Mercedes-Benz sørger for og betaler bugsering af bilen til nærmeste autoriserede Mercedes-Benz servicepartner eller tilbyder en erstatningsbil i op til tre arbejdsdage. Derudover vil Mercedes-Benz dække omkostningerne for hotelovernatning i op til tre nætter under de nævnte arbejdsdage. Eller hvis der bliver behov for det, dække omkostningerne for en fortsat rejse (eller tilbage hjem igen) enten per fly eller tog. Såfremt reparationen tager mere end tre arbejdsdage, og kunden ønsker det, dækker Mercedes-Benz også hjemtransporten af bilen til kundens egen autoriserede Mercedes-Benz servicepartner.

Efter de første fire år kan mobilitetsgarantien for ufrivillige stop forlænges til næste service — i maksimalt 30 år — forudsat at bilen bliver serviceret på et autoriseret Mercedes-Benz værksted. Ved skader opstået som følge af bilulykker, hærværk og ved mindre problemer vil kunden skulle stå for en del af omkostningerne ved en mulig forlængelse efter de første fire år.

Foruden at tilbyde flere serviceydelser end MobiloLife gjorde, bliver Mobilo også fremover en decideret mobilitetsgaranti. MobiloLife indeholdt også garantien mod gennemtæring af rust, som fremover vil ligge indenfor rammerne for fabriksgarantien. Det har dog endnu ikke været muligt at indføre Mobilo i Tyskland til den 1. april 2008, men så snart forberedelserne med eksterne partners er afsluttede, bliver det også indført der. Indtil videre gælder derfor MobiloLife fortsat for nye personbiler som er solgt i Tyskland.