Med fire gode sæder, bagageplads, der er en sedan værdig, glas-foldetag og et godt udsyn bagud har Mégane II Coupé-Cabriolet meget mere at byde på end en traditionel cabriolet.

Den nye Mégane II Coupé-Cabriolet, der havde verdenspremiere i begyndelsen af marts på biludstillingen i Geneve, er dynamisk og harmonisk både som coupé og som cabriolet. Den moderne og harmoniske stil såvel som størrelsen – samlet længde 4,35 meter - tåler sammenligning med modeller i højere klasser.

Front, forlygter og motorhjelm er let genkendelige fra de to Mégane II-modeller, der netop er introduceret på markedet. De særligt udformede forskærme gør karrosseriet bredere, men er samtidig med til at understrege bilens slanke linier. Designet uden dørstolper og sidepanellister bidrager ligeledes til en finere udstråling og mere glidende linier.

Indvendig er instrumentpanel og forsæder de samme som i Mégane II. Interiøret virket let og luftigt, hvilket især skyldes det ekstra lys, der strømmer ind gennem glas-foldetaget. Denne tagtype, der i øvrigt er helt ny på markedet, bevarer cabriolet-fornemmelsen - også når taget er lukket.

Glas-foldetag som standard
Bortset fra dets æstetiske værdi giver glastaget, som er udviklet af Karmann, mange fordele i Mégane II Coupé-Cabriolet. Det sikrer permanent kontakt med omverdenen og rigeligt udsyn bagud. Følelsen af at være indespærret, som kendes fra visse traditionelle coupéer og cabriolet'er hører nu fortiden til.

Samtidig garanterer det fire mm tykke Venus 35 glas, at både støj og varme holdes ude. Andre klassiske ulemper ved cabriolet'er tilsidesættes her af den store, opvarmede bagrude og kalechens kvalitet, der er så høj, at den hverken ældes eller forgår.

Betjeningen af taget er let og hurtig. Det åbnes og lukkes fuldautomatisk ved hjælp af en elektro-hydraulisk mekanisme, og der kræves ingen yderligere låsetiltag. Faktisk tager det kun 22 sekunder at ændre bilen fra coupé til cabriolet.

Komfort på alle fire sæder
Mégane II Coupé-Cabriolet har fire gode sæder i fuld størrelse, ligesom pladsforholdene indvendigt er betragtelige for en coupé-cabriolet. Foran sikrer sædernes lavere position en sportslig siddestilling og en komfortabel hovedhøjde i coupé-udgaven. Bagi er hovedhøjde, benplads og bredde blandt de bedste i klassen.

Sluttelig kan Mégane II Coupé-Cabriolet byde på klassens største bagagerum med et volumen på 490 liter (VDA), mens der er plads til 190 liter, når kalechen er slået ned.

Når den til efteråret 2003 kommer på markedet, kan Mégane II Coupé-Cabriolet leveres med tre motorer, alle med rigeligt moment. Benzinmotorprogrammet indeholder en 115 hk 1.6 16V og en 136 hk 2.0 16V motor. Programmet fuldendes af en 120 hk 1.9 dCi dieselmotor, kendt for sin køreglæde og gode brændstoføkonomi og kombineret med en seks trins gearkasse.

Med fire gode sæder, bagageplads, der er en sedan værdig, glas-foldetag og et godt udsyn bagud har Mégane II Coupé-Cabriolet meget mere at byde på end en traditionel cabriolet.

Den nye Mégane II Coupé-Cabriolet, der havde verdenspremiere i begyndelsen af marts på biludstillingen i Geneve, er dynamisk og harmonisk både som coupé og som cabriolet. Den moderne og harmoniske stil såvel som størrelsen – samlet længde 4,35 meter - tåler sammenligning med modeller i højere klasser.

Indvendig er instrumentpanel og forsæder de samme som i Mégane II. Interiøret virket let og luftigt, hvilket især skyldes det ekstra lys, der strømmer ind gennem glas-foldetaget. Denne tagtype, der i øvrigt er helt ny på markedet, bevarer cabriolet-fornemmelsen - også når taget er lukket.

Glas-foldetag som standard
Bortset fra dets æstetiske værdi giver glastaget, som er udviklet af Karmann, mange fordele i Mégane II Coupé-Cabriolet. Det sikrer permanent kontakt med omverdenen og rigeligt udsyn bagud. Følelsen af at være indespærret, som kendes fra visse traditionelle coupéer og cabriolet'er hører nu fortiden til.

Samtidig garanterer det fire mm tykke Venus 35 glas, at både støj og varme holdes ude. Andre klassiske ulemper ved cabriolet'er tilsidesættes her af den store, opvarmede bagrude og kalechens kvalitet, der er så høj, at den hverken ældes eller forgår.

Betjeningen af taget er let og hurtig. Det åbnes og lukkes fuldautomatisk ved hjælp af en elektro-hydraulisk mekanisme, og der kræves ingen yderligere låsetiltag. Faktisk tager det kun 22 sekunder at ændre bilen fra coupé til cabriolet.

Komfort på alle fire sæder
Mégane II Coupé-Cabriolet har fire gode sæder i fuld størrelse, ligesom pladsforholdene indvendigt er betragtelige for en coupé-cabriolet. Foran sikrer sædernes lavere position en sportslig siddestilling og en komfortabel hovedhøjde i coupé-udgaven. Bagi er hovedhøjde, benplads og bredde blandt de bedste i klassen.

Sluttelig kan Mégane II Coupé-Cabriolet byde på klassens største bagagerum med et volumen på 490 liter (VDA), mens der er plads til 190 liter, når kalechen er slået ned.

Når den til efteråret 2003 kommer på markedet, kan Mégane II Coupé-Cabriolet leveres med tre motorer, alle med rigeligt moment. Benzinmotorprogrammet indeholder en 115 hk 1.6 16V og en 136 hk 2.0 16V motor. Programmet fuldendes af en 120 hk 1.9 dCi dieselmotor, kendt for sin køreglæde og gode brændstoføkonomi og kombineret med en seks trins gearkasse.