Opel hylder nordsløjfen på Nürburgring

Opel Astra OPC kommer nu i en særlig Nürburgring Editon med de nyeste versioner af elektronik, der undersøtter bilens dynamiske egenskaber blandt andet ESP, Traction Control (TC) og Continuous Dampening Control (CDC).

Astra OPC Nürburgring Edition fremstilles kun i 835 eksemplarer. Det planlagte antal er en reference til den rekordtid på 8 minutter og 35 sekunder, som Opels fabrikskører Manuel Reuter satte på Nürburgrings nordsløjfe i en standardudgave af Astra OPC i 2005 på almindelige gadedæk.

Den særlige Nürburgring Edition udgave af Astra OPC står fast på 19” dæk i størrelsen 235/35 og yder 240 hk fra 2 liters motoren. 0-100 km/t klares på 6,3 sekunder og topfarten er 244 km/t.

Som den eneste af Opels OPC versioner fås Astra OPC Nürburgring Edition kun i hvid. B stolpen er i kulfiberlook udsmykket med racerbanens røde logo og inde i kabinen er der fuld læderkabine med kulfiberlook på blandt andet dørpanelerne, og hver bils unikke serienummer kan ses på låget til askebægeret. Endelig er banens logo indvævet i nakkestøtterne på forsæderne.

Opel har en lang og tæt relation til Nürburgring, der er verdens længste permanente racerbane. Siden 1960’erne har Opel brugt banen til at teste biler med henblik på at optimere de dynamiske egenskaber i bilerne.

På grund af det lave produktionstal kommer bilen ikke til salg i Danmark.