Volkswagen introducerer Passat med helt nye TDI motorer

Volkswagens nye anerkendte TSI-benzin-motorer, der ad flere omgange har høstet priser for deres innovative teknologi, kan nu også fås til Passat.
Der er tale om to helt nye motorer med både turbo og direkte indsprøjtning. De yder henholdsvis 122 hk (1,4 TSI) og 160 hk (1,8 TSI). Førstnævnte har et drejningsmoment 210 ved 1500 omdrejninger og 1,8 motoren imponerer med 250 Nm allerede ved 1500 omdrejninger. Det betyder masser af trækkraft. I forhold til deres forgængere har de højere ydelse, større moment og samtidig bedre benzinøkonomi og et lavere CO2-udslip. Hemmeligheden bag er turbolader og direkte indsprøjtning. Til glæde for mange, kan vi oplyse, at de nye motorer fås helt uden prisstigning i forhold til forgængerne.

Ud over disse nye motorvarianter, er Passat som vi kender den, karakteriseret ved sine inspirerende køreegenskaber, der ikke går på kompromis med komforten. På trods af, at Passat har et stort karosseri, bevarer den et godt og stabilt vejgreb, også i kurverne, ikke mindst på grund af den faste undervogn og antiskridsystemet (ESP). Passat har en fin ambiente og man forstyrres hverken af støj fra vind, motor eller hjul, heller ikke ved høj fart. Passat udstråler fra inderst til yderst stil og kvalitet og har masser af plads i såvel kabinen som i baggagerummet.
Af teknologiske highlights kan Passat præsentere elektronisk parkeringsbremse, som aktiveres via en knap til venstre for rattet. ”Press & Drive”-funktion –dvs. nøgle uden pal. De forreste airbags fyldes i to trin. Bremser viskes automatisk tørre for eventuelt vand, hvorved bremseevnen bevares. DSG, dvs. automatisk gearskift (ekstraudstyr) og en brændstoftank på hele 70 liter, hvilket gør besøgene på tanken til en sjælden fornøjelse.