Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Peugeot 207 CC

|

Peugeot udviklede allerede i 1930´erne det innovative koncept bag coupé cabriolet med modellerne 401, 601 og 402 ”Eclipse”. Efter den succesfulde 206 CC, der blev introduceret i 2000, står en ny coupé cabriolet parat i kulissen til at indtage rampelyset til marts 2007: 207 CC.

206 CC var med det innovative elektriske foldetag en teknologisk landevinding, der kunne tilbyde livsnydere to biler i én, både 100 % cabriolet og100 % coupé. Den banede vejen for cabrioleter i B-segmentet og er med mere end 360.000 producerede eksemplarer verdens bedst sælgende coupé cabriolet.Peugeot har videreudviklet coupé cabriolet konceptet og står nu parat med efterfølgeren 207 CC.

207 CC, to livsstilsbiler i én

207 CC er designet i Peugeots design center, hvor man har lagt vægt på at give den en dynamisk udstråling både som cabriolet og som coupé. 207 CC har samme sportsfront med større luftindtag og runde tågeforlygter i krom som sportsudgaverne af 207 sedan og det giver sammen med den store buede forrude og de rene linjer et elegant og kraftfuldt udtryk, der bliver understreget af de store 16” eller 17” aluminiumsfælge.207 CC er ligesom 207 sedan 4.037 m lang, 1.750 m bred og har samme akselafstand på 2.540 m, men den er derimod 75 mm lavere for netop at sætte streg under coupé-looket.

Peugeots magiske tag

Den nye coupé cabriolet nyder godt af Peugeots mangeårige erfaring inden for dette felt. Det elektriske foldetag er udviklet internt hos Peugeot, der har haft fokus på kvalitet og komfort. Foldetaget er fuldautomatisk og fungerer nu helt uden brug af håndtag til oplåsning af taget. Den eneste manuelle betjening består af at trykke på kontrolknappen i 25 sekunder, hvilket er den tid hele åbnings- eller lukkesekvensen tager.

Cabriolet betyder køreglæde

Cabriolet er lig med køreglæde, og et af kernepunkterne for Peugeots designteam har været at sikre denne køreglæde ved bl.a. at udvikle et vridningsstabilt karosseri, der giver optimale betingelser for affjedringen.Affjedringen består af pseudo McPherson front ophæng og bagtøj med fleksibel travers samt krængningsstabilisator, mens den elektriske servostyring er tilpasset de forskellige udgaver.

Sikkerhed

For at sikre passagerne mest muligt i tilfælde af sammenstød er 207 CC udstyret med en mængde karrosseriforstærkninger, der kompenserer for et fast tag samt et aktivt roll-over beskyttelsessystem. Bagved de to bagsæder er der placeret to forkromede bøjler, der i tilfælde af en kritisk situation aktiveres på mindre end 25 m/s. Bøjlerne skydes op med en hastighed af 175 m/s og bliver 20 cm højere. 207 CC er desuden udstyret med fire 3-punkts seler med selebegrænser og selealarm, og der er mulighed for fem airbags, hvoraf de tre er specialfremstillede til netop 207 CC.

Motorer

Motorprogrammet for 207 CC består af én dieselmotor på 109 hk med partikelfilter samt to helt nye brændstoføkonomiske og avancerede benzinmotorer fra samarbejdet med Peugeot og BMW:

1,6 liters firecylindret benzinmotor, der yder 120 hk ved 6000 omdr./min og har et maksimalt drejningsmoment på 160 Nm ved 4250 omdr./min. Det er den første motor i det lille segment med variable ventiltider på både indsugnings- og udstødningssiden samt Valvetronic, hvilket på én gang giver mere effekt og lavere brændstofforbrug.

1,6 liters firecylindret benzinmotor, der yder 150 hk ved 5800 omdr./min og har et maksimalt drejningsmoment på 240 Nm allerede ved 1400 omdr./min. Den er udstyret med Twinscroll turbokompresser, der sammen med direkte indsprøjtning giver et imponerende forhold mellem præstationerne og brændstofforbruget.

Udstyrsniveauer

Peugeot 207 CC vil blive tilbudt i to udstyrsniveauer. Til niveau 1 hører 109 HDi dieselmotoren og 1,6 liters benzinmotoren med 120 hk. Her vil som standard findes aircondition, sportssæder for, el-ruder for og bag, CD-radio, ESP og 5 airbags.

Niveau 2 består af den kraftfulde 1,6 liters THP benzinmotor med 150 hk. Her tilbydes bl.a. CD-radio med MP3, statiske drejeforlygter og aluminiumsdetaljer som ekstraudstyr i forhold til niveau 1.

Der tilbydes herudover et stort udvalg af fabriksoptioner, der gør det muligt at skræddersy 207 CC efter kundernes ønsker og behov.

Prisen på Peugeot 207 CC er endnu ikke fastlagt.

Peugeot 207 til salg på biltorvet.dk

Peugeot 207 1,6 HDi 16v 90HK 5d
kr. 48.800
Peugeot 207 1,6 HDi 5d 109HK 5d
kr. 39.900
Peugeot 207 1,4 HDI Active 70HK 5d
kr. 69.900
Peugeot 207 1,6 HDI Comfort Plus 90HK 5d
kr. 59.900
Peugeot 207 1,4 XR Plus 5d
kr. 37.900
Peugeot 207 CC 1,6 Roland Garros 120HK Cabr.
kr. 129.900
Peugeot 207 1,6 THP 150 Sport CC
kr. 109.500
Peugeot 207 1,6 HDi 16V 90HK 5d
kr. 69.900
Peugeot 207 1,4 HDI XR 70HK 5d
kr. 32.000
Peugeot 207 1,6 GT 3d
kr. 64.900
Peugeot 207 CC 1,6 120HK Cabr.
kr. 84.800
Peugeot 207 CC 1,6 120HK Cabr.
kr. 99.900

Brugte biler fra alle bilmærker