Når dørene til den 76. udgave af Genève Motor Show bliver slået op, præsenterer Peugeot en verdensnyhed, der vil tiltrække sig stor opmærksomhed: Peugeot 207.Herudover viser Peugeot bl.a. sit bud på den nyskabende hybrid-teknologi i form af 307 CC Hybrid HDi, og fortsætter i sporene på 20Cup med konceptbilen 207 RCup.

Peugeot har med livskvalitet som nøgleordet skabt en afslappende oase med grønne omgivelser og rindende vand som ramme for sin stand.Den 2.260 m2 store stand er delt op i lyse og indbydende sektioner, der tilsammen viser de 35 modeller, som repræsenterer Peugeots modelprogram i Schweiz.

Peugeot 207 – den ubestridelige stjerne

Peugeot 207 er med sin verdenspremiere Peugeot standens ubestridelige stjerne. Den bliver vist i ikke mindre end 12 udgaver, der viser 207´erens brede modelprogram.Peugeot 207 er på alle områder en bil af nyeste generation, der har kurs mod fremtiden. Den gør sig bemærket med sit elegante og udtryksfulde design, der viderefører Peugeots nye stil og identitet med det store luftindtag og de katteagtige ”øjne”. 207´erens temperament bliver understreget af den skrånende forrude og motorhjelm, som giver den et sporty og energisk udtryk.

Modelprogrammet tilbyder hele to forskellige fronter: en sporty, som har en kraftfuld motorhjelm med et specielt kølergitter, og en klassisk, som med en rundere motorhjelm i højere grad lægger vægten på elegance.

Peugeot 207 er 4,03 m lang, 1,72 m bred og 1,47 m høj, og den har en akselafstand på 2,54 m. Undervognens opbygning og den elektriske servostyring giver 207 et præcist vejgreb og unikke køreegenskaber. Køreoplevelsen forstærkes af den optimale aktive og passive sikkerhed. Der tilbydes tre forskellige benzin motorer: 1,4 liter med 88 HK, 1,6 liter med 110 HK og en 1,6 liter turbo med 150 HK og tre forskellige diesel motorer: 1,4 HDi med 68 HK, 1,6 HDi med 90 HK og 1,6 HDi med 109 HK, sidstnævnte med partikelfilter.

307 CC Hybrid HDi - den ideelle kombination af køreglæde og miljøhensyn

Peugeot har valgt at lade 307 CC illustrere mærkets engagement i beskyttelse af miljøet ved reducering af brændstofforbrug og udledning af CO2.

307 CC Hybrid HDi er produceret efter princippet om at overføre hybrid-teknologien på en 1,6 liters HDi motor med 109 HK, der bliver forbundet med en elektrisk motor. Denne hybrid-teknologi er et nyt skridt på vejen mod et lavere brændstofforbrug. Med et forbrug på kun 4,1 l/100km taler tallene for sig selv, og sammenligner man med 2,0 l HDi med partikelfilter er der tale om en reduktion af brændstofforbrug på 30 %.

Valget er faldet på en parallel hybrid drivline, der således kan kombinere fordelene fra HDi motoren med brug af el-motor i byområder. Det er således muligt at køre 100 % på el drift uden hverken udstødning eller støj ved bykørsel og hastigheder op til 50 km/t, og samtidig genvinde energi, når bilen decelerer eller bremser.

Peugeot har med 307 CC Hybrid HDi formået at udvikle en attraktiv bil, der samtidig tager hensyn til miljøet. Det har været vigtigt, at bestræbelserne på at udvikle hybrid-teknologien ikke betød en tilsidesættelse af køreegenskaberne.

207 RCup – en version uden for nummer

Konceptbilen 20Cup antydede, hvordan fronten på Peugeot 207 ville komme til at se ud, og 207 RCup følger ufortrødent i dens dynamiske spor. Den er designet af Peugeot Style Center til at afspejle 207 modellens sporty stil og temperament.

207 RCup har en i øjenfaldende rød midterstribe der følger den hvide models længde og understreger de flydende linjer, mens siderne med det røde løvehoved bidrager til den intense stil. Den er 4,047 m lang, 1,800 m bred og 1, 376 m høj, og den har en akselafstand på 2,560 m.

I hjertet af 207 RCup ligger en 2,0 liters benzin motor med dobbelt overliggende knastaksler og fire ventiler pr. cylinder, hvilket giver en kraft på 280 HK ved 8500 omdr./min.