Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Peugeot 307CC

1 / 6
  • Peugeot 307CC
  • Peugeot 307CC
  • Peugeot 307CC
  • Peugeot 307CC
  • Peugeot 307CC
  • Peugeot 307CC

Peugeot 307CC

|

Peugeot var blandt de første, da verden i sin tid stiftede bekendtskab med de smarte metal foldetag. Denne smarte tagkonstruktion forbandt man normalt med biler, der kostede langt mere end normale mennesker havde råd til. Men, da Peugeot 206CC så dagens lys, var det pludselig muligt at erhverve sig en smart designet bil med det smarte og yderst praktiske tag. 206 CC blev en øjeblikkelig succes – også selvom den led under manglede plads til bagage og bagsædepassagerer. Dette medførte at forventningen til storesøster 307CC var enorme. Kunne Peugeot følge op på succesen?

Designet
Man bliver imponeret over 307CC’s design ved første øjekast. Med det smarte tag på plads tager den sig rigtig godt ud, som en lækker coupé. Efter tyve sekunder er den forvandlet til en virkelig fræk cabriolet. Man kan ikke være andet end imponeret over designet, der er virkelig vellykket. Vores testbil blev leveret i en lækker gul farve, der virkelig gør sit til at alle de designmæssige detaljer kommer til deres ret. For de interesserede kan jeg fortælle at farven hedder ”Gul Persepolis” og at den med garanti vil få folk til at vende sig om, når du triller forbi i sommervarmen.

Et af de steder, hvor Peugeot har været ekstra heldige med designet, må siges at være bagenden og specielt lygtearrangementet. Her er der virkelig kælet for detaljerne og bilen formår at fremstå meget bredere og mere voluminøs pga. de specielle baglygter.

Motor og gear
Motoren i vores testbil er på 2,0 liter og yder 138 hk. Det er en motor vi kender fra resten af Peugeots modelprogram – men det er samtidig den eneste motor, der tilbydes til CC modellen. Motoren er arbejdsvillig og virker ganske passende til 307CC – så længe du ikke forventer en lille åben racer. Så skal du nemlig kigge andetsteds. Cruising og alm. kørsel er der, hvor motoren gør det bedst. Økonomien er rimelig, da Peugeot lover 12,2 km/l i mix.

Gearskiftet fungerer udmærket, selvom det langtfra er perfekt. Det virker meget blødt, hvilket til dels kan forklares med den forholdsvis lange vandring imellem de forskellige gear. Men kan man leve med det, så fungerer det ganske glimrende.

Interiør
Kabinen i 307CC er ganske lækker. Materialevalget er meget bedre end det vi så i lillesøster 206CC. Sæderne har glimrende støtte og det skulle være muligt at finde en god kørestilling. Som chauffør eller medpassager på forsædet, har man ganske godt med plads, hvilket gør en cruisetur på Strandvejen til en ren fornøjelse. Hvis man samtidig monterer den medfølgende læskærm – ja, så er der ikke meget der kan forstyrre den hyggelige tur. Det skal da lige være, hvis man vælger at have personer på bagsædet.
Lad mig sige det sådan; at man godt kan have passagerer med – men det skal ikke være på meget lange ture – for det vil ikke være optimalt for dem rent pladsmæssigt. Selv om der er betydeligt mere plads end i den mindre 206’er – så er pladsen ikke overvældende. Dette kan tildels hænge sammen med at man har satset på lidt mere bagageplads. Denne er dog heller ikke overvældende, specielt ikke når taget skal gemmes væk. Synd for en ellers designmæssig perle.

Bilen til kæresten
Hvem er så mulig aftager til en 307CC? Tja, umiddelbart vil jeg sige at størstedelen af bilerne vil blive solgt til mænd. Men, ikke til mænd der har i sinde at kører i bilen. Den vil nok mere blive solgt, som en bil til konen eller kæresten – eller som bil nummer to til den mere velhavende familie.
Personligt kunne jeg godt se mig selv i en 307CC – men kun til låns. Jeg ved ikke hvorfor, men bilen virker meget feminin, hvilket med det samme sætter sine grænser for, hvilke kunder den vil tiltrække. Man skal dog ikke lade sig skræmme af prisen på 390.000,-, da denne er meget rimeligt for en bil, der har det at tilbyde, som 307CC.

Konkurrence
Det er begrænset, hvor mange direkte konkurrenter der er at finde til den frække 307CC’er. Den største konkurrent må siges at være Renault Mégane Coupe-Cabriolet, der i princippet er bygget efter samme koncept som Peugeot’en. Hvilken bil man vælger er mest af alt et spørgsmål om, hvilket design der falder i ens smag. Og her kan vi kun konstaterer at Peugeot 307CC står rigtig godt.

Peugeot 307 til salg på biltorvet.dk

Peugeot 307 2,0 SW 7prs
kr. 22.900
Peugeot 307 1,6 110HK 5d
kr. 22.600
Peugeot 307 1,6 HDi 5dr. 110HK 5d
kr. 22.900
Peugeot 307 SW 2,0 136HK
kr. 8.900
Peugeot 307 1,6 XR 110HK Stc
kr. 9.800
Peugeot 307 2,0 136HK 5d
kr. 11.900
Peugeot 307 2,0 136HK Stc
kr. 9.900
Peugeot 307 1,6 XR 110HK 5d
kr. 11.900
Peugeot 307 1,6 110HK 5d
kr. 34.900
Peugeot 307 2,0 Griffe 136HK 5d
kr. 34.900
Peugeot 307 1,6 HDI Plus 90HK Van
kr. 22.500
Peugeot 307 2,0 XS 136HK 5d
kr. 24.900

Brugte biler fra alle bilmærker