Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Peugeot 407 3.0 V6 aut.

1 / 10
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.
  • Peugeot 407 3.0 V6 aut.

Peugeot 407 3.0 V6 aut.

|

Peugeot 406 har ikke været til at rive væk fra Top Ti over de mest solgte biler i Danmark igennem de sidste mange år. Selvom bilen havde en del år på bagen, var der et eller andet over den, som åbenbart virkede tiltrækkende på danskerne. Det er derfor ikke en underdrivelse at sige at forventningerne til afløseren 407 var skyhøje.

Da 407 endelig blev introduceret for verden, blev man øjeblikkeligt delt op i to lejre. Dem der kunne lide designet og dem der absolut ikke kunne. Jeg kan lige så godt indrømme med det samme, at jeg hører til den første kategori. Jeg er vild med designet, der virkelig skille bilen ud fra mængden. Specielt fronten med den store mund virker meget gennemtænkt og særdeles sporty at se på.

Top of the line
Vores testbil er topmodellen i 407 serien. Bilen blev leveret i sort med masser af dejlige krom-detaljer, hvilket virkelig får bilen til at træde ud af mængden. Lækkert! Når jeg skriver topmodel, så betyder det samtidig at bilen er udstyret med en 3,0 liters V6-motor og 6-trins automatgear. Motoren yder 211 hk og er utrolig smidig og kraftfuld. Ved normal bykørsel føler man næsten af bilen svæver omkring hjørnerne, hvilket er en yderst behagelig følelse. Denne følelse opnås takket være den ekstremt tyste motor. Men, tro nu ikke at motor er en tam fætter. Det eneste du skal gøre er nemlig at smide klampen i bund og høre løven brøle. Hvis du samtidig vælger at stramme undervognene op til sport ved at trykke på en enkelt knap og dernæst sætte den 6-trins gearkasse i ”sport-mode”, så er der underholdning til mange timer. De 211 hk vil gerne vise at de er tilstede – og har du mod på lidt leg, kan du evt. benytte dig af den sekventielle skiftefunktion, som gearkassen er udstyret med. Funktionen fungerer glimrende – men glider lidt i skyggen af automatgearet, der er virkelig formidabelt. Eneste minus er det meget hurtige skift fra 1. – 2. gear. Men, med lidt tilvænning til speederen, så lærer man hurtigt at finde den rette dosering.

Elektronik i lange baner
Listen over elektronisk udstyr i topmodellen er enorm. En virkelig omfattende board-computer, samt masser af små detaljer, som de automatisk sammenklappelige sidespejle er blot nogle af de ting, man bliver glad for i hverdagen. Og bedst af alt, så fungerer det og det er nemt at finde ud af at bruge.

Man lærer af gamle fejl, eller…
Et stort minus ved den gamle model (406) var helt klart den manglende plads på bagsædet. Og umiddelbart skulle man tro at Peugeot havde lært af dette kritikpunkt. Men, desværre lider 407 af det samme og pladsen på bagsædet er ikke særlig imponerende. Heldigvis er det muligt at finde en god kørestilling, selvom man skal flytte sit sæde lidt frem for at give ekstra benplads til passagerer. Bagagepladsen er med sine 432 liter heller ikke imponerende når man kigger på konkurrenterne. Heldigvis er bagagepladsen meget nem at udnytte – så det virker større end det i virkeligheden er.
Med den ypperste luksuspakke, byder kabinen samtidig på lækre lædersæder, der virkelig giver den i forvejen dejlige kabinen et ekstra pust.

Kabinen
Samlekvaliteten er rigtig god, hvilket er rart at se – for det er på netop dette område at man kunne forestille sig at Peugeot’en kunne falde igennem. Specielt, hvis man ser på andre af de modeller, der er i programmet. Men, 407 falder absolut ikke igennem og efterlader et indtryk af god kvalitet både hvad angår materialer og samlingen af sammen.

Motorvalg
Indgangsmodellen til 407-serien er en 1,8 liters benzinmotor på 116 hk. Der findes desuden en 2,0 liters med 136 hk og en ny dieselmotor med 109 hk, som vi også kender fra bl.a. Ford. Alle modeller, som vi vil lave omfattende test af.

Konklusionen
Til lige over 400.000,- kroner for topmodellen med 211 hk, har Peugeot rigtige gode kort på hånden. Selv om det nok ikke bliver denne model vi ser flest af på markedet, er der ingen tvivl om at Peugeot 407 med garanti vil være at finde på Top Ti over de mest solgte biler i Danmark. Et ekstra boost til salgstallene ligger også og lurer, når Peugeot introducerer deres SW (stationcar) model af den spændende model.

Alt i alt er Peugeot 407 mere end en værdig afløser for den legendariske 406’er. Der er fornuftige motorer og der kommer flere til i den nærmeste fremtid. Designet er lækkert og kvaliteten er god. Køreegenskaberne er i top og byder både på komfort og sport. Desværre lider modellen under den manglende bagsædeplads. Men, kan man leve med det, så får man meget bil for pengene. Ja, selv i topmodellen er priserne yderst fornuftige. Peugeot 407 er her for at blive!

 

Peugeot 407 til salg på biltorvet.dk

Peugeot 407 1,6 HDi 110 Premium SW
kr. 69.900
Peugeot 407 SW 1,6 HDI XR 109HK Stc
kr. 37.900
Peugeot 407 1,6 HDI Performance 109HK
kr. 31.600
Peugeot 407 1,6 HDI XR 109HK
kr. 39.900
Peugeot 407 1,6 HDI SR 109HK
kr. 29.900
Peugeot 407 SW 1,6 HDI FAP Premium 109HK Stc
kr. 119.900
Peugeot 407 SW 1,6 HDI Performance 109HK Stc
kr. 49.900
Peugeot 407 SW 3,0 V6 XT 211HK Stc Aut.
kr. 89.900
Peugeot 407 2,0 HDi 136HK Stc
kr. 52.500
Peugeot 407 1,8 XR 125HK
kr. 46.900
Peugeot 407 3,0 V6 211HK 2d Aut.
kr. 109.900
Peugeot 407 2,2 163HK 2d 6g
kr. 149.900

Brugte biler fra alle bilmærker