Med afsæt i sin 200 år lange historie lancerer Peugeot nu sin strategi for fremtiden. En ny designlinje, et nyt stilrent logo og en ny signatur understreger, at Peugeot ikke blot har taget hul på et nyt årti, men har taget et markant skridt ind i fremtiden.

Peugeots nye strategi og hele 14 nye modellanceringer de kommende to år er midlet til at nå følgende mål inden 2015:

• Rykke tre pladser op på verdensranglisten
• Etablere Peugeot som benchmark for moderne design
• Fortsat være et skridt foran, når det gælder services

Peugeots DNA har i 200 år været en unik kombination af passion og jagten på det perfekte uanset, om det gælder peberkværne, cykler, scootere eller biler. Peugeots mål er at sikre, at passionen altid vil være et essentielt element i køreoplevelsen: En Peugeot vil aldrig kun være funktionel.

Peugeots produktoffensiv
For Peugeot er fremtidens bilisme lig med tre udfordringer: At understrege de gener, som gør Peugeot unik, at søge og udvikle svar på de miljø- og klimamæssige udfordringer og udvikle nye former for mobilitet.

Peugeot investerer i udvikling af førende teknologi. I 2010 lanceres elektriske køretøjer som den lille bybil iOn og scooteren E-Vivacity, HDi dieselhybriden 3008 HYbrid4 kommer på markedet i 2011 sammen med e-HDi (micro-hybrid) på hele dieselmodelprogrammet og i 2012 præsenteres en plug-in version af hybrid teknologien.

Peugeot satser på at erobre nye målgrupper, og derfor investeres der fortsat i Crossover, SUV og MPV segmenterne og i udviklingen af særlige versioner til de internationale markeder som Kina, Mellemøsten og Latinamerika.

Peugeot sprudler af kreativitet og tager ansvar for den fremtidige mobilitet ved at bryde de traditionelle grænser for bildesign. Peugeots svar på fremtidens transportmiddel henter inspiration fra konceptbilen BB1 – der hverken er bil eller scooter, men et 2,5 meter langt 100 % elektrisk køretøj med 4 pladser.

Konceptbilen SR1 – ny designlinje
Med afsløringen af konceptbilen SR1 understreger Peugeot, at passion stadig er og vil være et bærende element i fremtidige modeller. SR1 viser et kraftigere og mere raffineret penselstrøg, som karakteriserer Peugeots nye stil.

SR1 er en ”Grand Touring Roadster” – en 2+1 sæders coupé cabriolet – der fremstår muskuløs og skulpturel som var den hugget ud af ét stenstykke. Designet spiller på kontraster med aner fra mærkets historiske design kombineret med en moderne og en på én gang både sofistikeret og underspillet stil.

Konceptbilen SR1 bekræfter Peugeots evne til at kombinere køreglæde med respekt for miljøet. Den er udstyret med Peugeots HYbrid4-løsning, hvilket betyder, at der ligger en 1,6 liters THP benzinmotor med 218 hk under motorhjelmen, som er kombineret med en elmotor på 70 kW og 95 hk bagtil. Med begge motorer i action får SR1 313 hk og bliver samtidig firehjulstrukken. Forbruget ved blandet kørsel er 22,2 km/l og CO2-udledningen er blot 119 g/km.

En ny løve brøler
Peugeot har siden 1858 brugt løve-logoet som et symbol på styrke, smidighed og bevægelse. Med den nye løve tager Peugeot et skridt ind i fremtiden, men bevarer samtidig løvens oprindelige betydning.
Den nye løve har i tråd med Peugeots ambitioner fået en skarpere og mere selvsikker profil. Den har en tredimensional form med et både mat og blankt finish, som giver logoet et eksklusivt udseende.

Sportscoupéen RCZ, som lanceres til foråret 2010, bliver den første model med den nye løve på fronten.

Ny signatur: Motion & Emotion
Peugeot bruger sit 200 års jubilæum som afsæt for en gennemgribende modernisering af sin identitet. Udover det nye løve-logo introducerer Peugeot en ny signatur, der med to ord koger Peugeots identitet og strategi ned til en rammende beskrivelse af mærket: Motion & Emotion.
Peugeots nye signatur understreger, at kernen er passion og målet er at tilbyde køreoplevelser – ikke blot funktionelle transportmidler.