Porsche udvider 911-modelrækken med ny Porsche 911 Turbo Cabriolet

Den 8. september 2007 introducerer Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG en ny Porsche 911 Turbo Cabriolet og fortsætter dermed sin 20 år lange tradition for den åbne version af Porsche 911 Turbo modellen. Særligt for den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet er, udover sine high-performance køreegenskaber og attraktive mulighed for at køre med åbent tag, en konsekvent letvægtskonstruktion, fremragende aerodynamik og moderne motorteknik, der tilsammen sikrer brændstoføkonomisk kørsel sammenlignet med konkurrerende modeller.

Som i Porsche 911 Turbo Coupé har den ny Cabriolet model også en 6-cylindret 3,6 liter boxer motor med bi-turbo turboladning og variabel turbinegeometri (VTG). Motoren yder 480 HK og har et drejningsmoment på 620 Nm ved 1.950 omdrejninger. Med den valgbare ”Sport Chrono”-pakke kan der endvidere med ”overboost”-funktionen opnås hele 680 Nm. Den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet med manuel gearkasse accelererer fra 0 til 100 km/t på 4 sekunder og med Tiptronic fra 0-100 km/t på blot 3,8 sekunder, begge med en topfart på 310 km/t. Med et brændstofforbrug på 12,9 liter pr. 100 km præsterer den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet dermed et forbilledligt tal i sit segment.

Trods de cabriolet-specifikke karrosseriforstærkninger og den automatiske ”roll over” beskyttelse bag bagsæderne vejer den åbne udgave af Porsche 911 Turbo Cabriolet kun 70 kg. mere end Coupé-modellen. Den lette 3-lags kaleche sikrer et lavt tyngdepunkt og kan åbnes og lukkes automatisk på blot 20 sekunder.

Undervognen er afstemt specifikt efter de krav en cabriolet stiller, og med det aktive affjedringssystem Porsche Active Suspension Management System (PASM) - som er standard i den nye 911 Turbo Cabriolet - gives foruden ekstrem høj køresikkerhed, også de velkendte appellerende sportige køreegenskaber. Også Porsche Stability Management (PSM) og firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) bidrager til den ekstraordinære ydelse. PTM-systemet sørger med sin elektronisk styrede lamelkobling for en variabel kraftfordeling til begge drivaksler, hvilket sker 100 millisekunder hurtigere end motorens reaktion på lastændringer.

Med en vindmodstand på 0,31 Cw bevæger den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet sig på niveau med Coupé varianterne. I kombination med hækspoileren, der automatisk kører op ved en fart over 120 km/t og som på Cabriolet´en rejser sig ca. 30 mm. højere end på Coupé´en, opnår den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet som den eneste serieproducerede cabriolet downforce på bagakslen. Sammen med det passive sikkerhedssystem med seks airbags som standard og det omfattende ”roll over” beskyttelsessystem bag bagsæderne opfylder modellen desuden samtlige lovkrav til passiv sikkerhed. Herudover er modellen udstyret med et af de mest high-performance bremsesystemer med bremsekalibre foran med seks stempler oprindeligt designet til Porsche Carrera GT. Efter ønske kan den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet leveres med de racing-godkendte og lette keramiske bremser, også kaldet Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB).

På den omfattende liste over standardudstyr finder man også Bi-Xenon forlygter, 19” hjul i bi-colour-optik, klimaanlæg, vindskot, Porsche Communication Management (PCM) med navigationsmodul og 5,8” farveskærm samt Bose surround sound system.

Den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet kan allerede nu bestilles hos en af Danmarks tre autoriserede Porsche Centre og koster inklusiv danske afgifter og moms kr. 3.257.894,-.