PSA Peugeot Citroën har opnået et rekordhøjt salg i årets først kvartal i Kina, som siden 2009 har været det største bilmarked i verden.

· 142.000 solgte biler (en stigning på 31 % i forhold til samme periode sidste år)

· En markedsandel tæt på 4 % (en betydelig stigning i forhold til året før)

Disse tal bekræfter den væksttendens, som startede i 2012, hvor det samlede salg nåede 442.000 eksemplarer, hvilket var en stigning på 9,2 %. Væksten skyldes især en stigning i salget af Peugeot-modeller (24 %), og DPCA samarbejdet mellem PSA Peugeot Citroën og Dongfeng har således et mål om at nå en markedsandel på 5 % i 2015.

PSA fortsætter sin vækststrategi og lancerer bl.a. Peugeot 301 på det kinesiske marked i andet halvår af 2013, og samtidig øges produktionskapaciteten i Wuhan med åbningen af en tredje fabrik i juli.