Særligt udstyret 07-udgave af Saab 9-3 med nyt design i cockpittet præsenteres nu

Priserne for veludstyret Saab 9-3 1,8i sedan starter ved 352.500 kr.

Nu præsenteres en ny veludstyret 07-udgave af Saab 9-3 på det danske marked. Priserne begynder ved 352.500 kroner for en sedan med 122 hk, interessen vil dog samle sig om versionen med 150 hestes turbomotor til 395.000 kroner, og versionen med samme motor forsynet med Hirsch-tuning ydende 195 hk til kun 18.000 kroner mere.

Saab 9-3 Performance har fået nyt design i cockpittet, 17 tommer alufælge, multifunktionsrat i læder, klimaanlæg, audiosystem med syv højttalere og 150 watt forstærker med radio og cd-afspiller, indfarvede skørter, tågelygter, fartpilot, varme i forsæderne, eldrev på sideruderne både for og bag. Med undtagelse af modellen med den mindste motor har bilen også sportsundervogn.

Man kan opgradere fra dellæder til fuldlæder for 7.000 kr.

Saab 9-3 Performance fås også med 120 og 150 hestes common rail dieselmotor. Priserne er henholdsvis 425.600 og 458.000 kroner for sedan’en.

9-3 Performance fås som Combi model til 20.000 kr. i merpris.

Som altid er Saab 9-3 bygget op omkring personen bag rattet. Ligesom i et flys cockpit er betjeningen af bilen gjort nemmest og sikrest mulig, med stor vægt på at skabe den rigtige kørestilling ved at tilbyde gode muligheder for at justere både sæde og rat.

De vigtige instrumenter ses som en halvcirkel, placeret i logiske grupper med de mest anvendte nemmest at nå og mest centreret i synsfeltet.Gearskiftet er kort og ligger godt i hånden.

Det vigtigste instrument er speedometeret, som har tallene sammenpresset over de 140 km/t, ved siden af sidder en mindre omdrejningstæller og en skala, der viser tankindhold, kølevandstemperatur og turbotryk. Instrumenterne er hvide på sort baggrund, og er belyst grønt, idet Saab altid har ment, at den farve er den mest afslappende ved nattekørsel.

Håndbremsen er placeret næsten skjult i kanten på midterkonsollen mellem forsæderne. Den har en Z-formet knap, er selvjusterende og nem at bruge. I sand Saab tradition er tændingen fortsat placeret ved siden af håndbremsen. Nu virker den elektronisk, idet den mekaniske låsning i bakgear er erstattet af en elektronisk lås på ratstammen.