Skoda Autos salg steg med 7,1 % sammenlignet med salget i 2007.
Der blev i alt solgt 674.530 biler, som er en ny epokegørende rekord for Skoda.

Stigningen er i høj grad styret af det kinesiske marked og indsatsen i den østlige del af Europa. Men også de Vesteuropæiske markeder leverede ovenud gode resultater. Til trods for at markedet i Vesteuropa faldt med 8,4 %, lykkedes det Skoda at erobre markedsandele til nu at dække 2,3 % af dette vigtige marked.

Skodas salg i Østeuropa steg med 30,1 % og nåede 123.600 biler. Det mest dynamiske marked i denne del af Europa var så ubetinget det russiske, hvor Skoda solgte godt 50.000 biler svarende til en voldsom vækst på 84,2 % i forhold til 2007.


59.000 biler kom ud på det kinesiske marked i 2008, hvilket er 117 % mere end i 2007. Et andet vigtigt marked for Skoda er Indien, som stod for en vækstrate på hele 31,9 %, og 16.000 indere blev således Skoda-ejere i 2008.

Tyskland er fortsat Skodas stærkeste marked i Vesteuropa. Markedsandelen steg til 3,9 % i 2008 set i lyset af et fald i markedet på 1,8 %. Tyske kunder registrerede 121.000 biler i 2008 - en vækst på 2 %.

Med et salg på 345.000 biler eller 11,3 % flere Octavia end i 2007 er Octavia fortsat den vigtigste model for Skoda.

Fabia salget steg også betragteligt, idet 246.500 Fabia - svarende til en 5,9 % stigning - nåede kunderne på alle de markeder, Skoda er repræsenteret.

Den nye Superb opnåede den største procentuelle vækst med en stigning på 24,9 %. 25.600 nye Superb kom på vejene i introduktionsåret. Skodas fleksible og funktionelle MPV Roomster blev foretrukket af 57.500 kunder.

Skoda blev i 2008 det 8. største bilmærke i Danmark, og Fabia blev den næstmest solgte bil. Skoda markedsfører modellerne Fabia, Octavia, Roomster og Superb. Alle modeller fås også som van på gule plader.