Renault har i årets første seks måneder solgt næsten 45% flere personbiler end i samme periode i 2005. Også når det gælder varebiler er det gået rigtig godt i første halvår med en fremgang på 24%.

Efter et par år med et svagt stigende salg oplever Renault nu en markant fremgang i Danmark. Sammenlignet med første halvår 2005 har årets første seks måneder givet en salgsfremgang på 45% for personbiler, svarende til en markedsandel på 3,5%.

"Vores fremgang på personvognssiden skyldes især, at vi har solgt rigtig mange Clio II, som vi har kunnet sælge til priser fra 110.000 kr. Naturligvis godt hjulpet af, at småbilsklassen generelt er voksende, så den nu næsten udgør 40% af det samlede salg af personbiler. Hertil kommer, at også Scénic sælger rigtig godt. Og her er det faktisk især Grand Scénic med den store bagageplads og hele syv sæder, kunderne går efter," udtaler Peter Birkbo, der er Renault's country manager i Danmark.

Også Renault's varebiler har oplevet en flot fremgang på 24% i årets første seks måneder, hvilket giver en markedsandel på 3,9%. Her er det primært de klassiske varebiler som Trafic og Master, der trækker læsset.