Biltorvet.dk bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og målrette annoncer. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her
OK

Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS

1 / 8
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS
  • Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS

Suzuki Wagon R+ 1.3 GLS

|
De mest synlige ændringer er det ydre design, som er blevet noget mere afrundet, og R+ GLS er desuden blevet udstyret med tågeforlygter, soltag og tagspoiler. Selvom designet er blevet tilpasset den europæiske smag, er det stadig mange der synes at bilen er grim pga. dens specielle proportioner.

Wagon R+ er ikke nogen stor bil, men selve indstigningen er let, da man sætter sig ind, i stedet for ned i bilen. Man sidder meget ret-op-og-ned i et temmeligt fast sæde. Selve kørestillingen er ikke specielt god. Der er ingen hvile position til venstrefod og højrebenet kan ikke hvile imod midterkonsollen. Derfor sidder man anspændt under en længere køretur.

Bagsædet er kun beregnet til to personer, som helst ikke skal være højere end 1.80 m. Desuden findes der kun 2 nakkestøtter og 2 3-punktsseler.

Instrumenteringen er hentet direkte fra Opel, så kvaliteten af dette er ganske god. Udstyret omfatter bl.a. servo, centrallås, omdrejningstæller, el-ruder for.

Bagagerummet rummer 300 l, og med bagsæderne slået ned er der plads til hele 1,25 m3 .

Den passive sikkerhed i bilen vil jeg ikke sige er god. Som en naturlig følge af at bilen er lille og kompakt er deformations zonerne tilsvarende små, så der er ikke meget motorrum til at opfange og absorbere kræfterne ved en evt. kollision. Desuden er der kun 2 airbags.

Køreegenskaberne er der ikke noget at udsætte på; selvom om man presser den hårdt i sving ligger den stabilt. På motorvejen ligger den også fint stabilt, og den er ikke specielt sidevindsfølsom.

Motormæssigt er Wagon R+ godt hjemme, sålænge man bliver i byen og på landevejen. Motoren er på 1.3 l og yder 76 v. 5600 o/m. Momentet er på 115 nm ved 4250 o/m. I byen er Suzuki’en ganske kvik og støjen moderat. På landevejen begynder motorstøjen at være påtrængende og på motorvejen er motorstøjen ubehagelig. Suzuki’en er lavt gearet og motorrummet ikke godt isoleret, så når man kører 110 km/t føler man ikke trang til at køre hurtigere; selvom den da godt kan; topfarten er 155 km/t og 0-100 klares på 12,8 sek.

Forbrugsmæssigt står Wagon R+ opført til 16 km/l, hvilket vi ikke opnåede. Det gennemsnitlige testforbrug lå på 12,4 km/l, som simpelthen er for lidt for sådan en lille og let bil (900 kg).

Wagon R+ egner sig bedst til at køre i byen og på landevejen. Som nummer 2 bil er denne et oplagt valg; man får en lille, fleksibel og billig bil der er let at manøvrere i byen, hvor man har plads til det daglige indkøb og et par børn.




Suzuki Wagon R til salg på biltorvet.dk

Suzuki Wagon R+ 1,3 GL
kr. 19.900
Suzuki Wagon R+ 1,3 GL
kr. 19.900
Suzuki Wagon R+ 1,25 DDiS
kr. 19.900
Suzuki Wagon R+ 1,3 GL
kr. 13.900
Suzuki Wagon R+ 1,3 GL
kr. 19.900
Suzuki Wagon R+ 1,3 GL Special
kr. 15.900
Suzuki Wagon R+ 1,3 GL
kr. 13.000
Suzuki Wagon R 1,2 DDIS GL 69HK
kr. 19.800
Suzuki Wagon R 1,3 GL 76HK
kr. 12.800
Suzuki Wagon R + 1,3 GLS 76HK
kr. 19.900
Suzuki Wagon R 1,2 GL 69HK
kr. 14.900
Suzuki Wagon R + 1,3 GL 76HK
kr. 17.500

Brugte biler fra alle bilmærker